مراسم یوم العباس زنجان به دلیل کرونا همانند سال گذشته برگزار نمی‌شود

مراسم یوم العباس زنجان به دلیل کرونا همانند سال گذشته برگزار نمی‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، با بیان اینکه در محرم امسال نیز همانند سال گذشته مراسم‌های یوم‌العباس و یوم‌الزینب در استان برگزار نخواهد شد گفت: برگزاری مراسم ابا عبدالله در محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله حداقل ۲ متری امکان پذیر است.

خدابخش مرادی نافچی در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان در رابطه با مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در ماه محرم افزود: به استناد مصوبه هفتاد و هفتمین جلسه ستاده ملی مدیریت کرونا مورخ ۲۶ تیر امسال مقرر شد همه دستورالعمل‌های بهداشتی سال گذشته برای برگزاری مراسم‌ در ایام محرم مبنای عمل قرار بگیرد و هیچ تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای تامین استان زنجان در دوم مرداد امسال، تمامی پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم تبیین شد، اضافه کرد: در کمیته امنیتی و انتظامی ذیل ستاد کرونا با مسوولان ذی‌ربط پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم تصویب شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بر لزوم تشکیل همیار سلامت هیات‌های مذهبی استان برای نظارت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم تاکید کرد و گفت: باید کمیته نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم در استان و شهرستان‌ها با مسوولیت فرمانداران و عضویت دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شود.

مرادی با اشاره به ابلاغ مصوبات رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم به دستگاه‌های اجرایی استان زنجان، افزود: به اقتضای اینکه برخی از هیات ها نیازمندی‌هایی دارند، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده شورای هیاتهای مذهبی باید امر نظارت را در شهرستان‌های استان انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم تامین فضای مورد نیاز هیات مذهبی توسط اداره‌کل آموزش و پرورش مدارس و ورزش و جوانان استان زنجان ورزشگاه‌ها در ماه محرم، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر زنجان در کنار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان موظف است از ظرفیت داوطلبین جوان خود برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی محرم امسال استفاده کند./ ایرنا

 

 

Share this post