مراکز نیکوکاری و تشکلهای مردمی مکمل فعالیت در کمیته امداد هستند

صالحی مدیر کل

مراکز نیکوکاری و تشکلهای مردمی مکمل فعالیت در کمیته امداد هستند

آوای میهن نیوز: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: افزایش میزان کمک‌های مردمی در استان زنجان نشان از حُسن اعتماد مردم و نیکوکاران به مراکز نیکوکاری و تشکلهای مردمی است و در واقع این مراکز بازوان پرتوان و تشکل‌های مردمی مکمل فعالیت‌های کمیته امداد هستند.

روح اله صالحی در جریان بازدید از مرکز نیکوکاری شهید عسگری شهر هیدج ضمن اشاره به توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند با همکاری خیرین گفت: حضور خیرین در صحنه و فعالیت آنها در فقرزدایی موجب افزایش امیدآفرینی در بین خانواده های نیازمند می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ضمن اشاره به تاثیر مثبت توزیع بسته‌های معیشتی با محوریت مساجد و مراکز نیکوکاری گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال دور کردن افراد جامعه به ویژه جوانان از مساجد است، کارکرد مساجد در حوزه فعالیت اجتماعی ویژه کمک های مومنانه نقش این مراکز عظیم دینی در ارتقای کارکردهای دستگاه های مختلف را نمایان می کند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷۹ مرکز نیکوکاری در استان زنجان افزود: فعالیت‌های خودجوش مراکز نیکوکاری در ترویج فرهنگ خیر و احسان، تقویت بعد مردمی خدمت‌رسانی به نیازمندان در هدفمند‌سازی فعالیت‌ها و هم‌افزایی در منابع مورد نیاز برای خدمت‌رسانی بسیار موثر بوده است.

این مسئول فعالیت‌های مراکز مردم‌نهاد در قالب مراکز نیکوکاری را در جریان‌سازی خیر و احسان مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: افزایش میزان کمک‌های مردمی در استان زنجان نشان از حُسن اعتماد مردم و نیکوکاران به این مراکز است و در واقع این مراکز بازوان پرتوان و تشکل‌های مردمی مکمل فعالیت‌های کمیته امداد هستند.

امام جمعه هیدج نیز در این دیدار ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به فعاليت های کميته امداد در توانمندی و خودکفايی خانواده‌های تحت حمايت بيان کرد: بهترين راهکار برای مقابله با فقر، توانمندی خانواده‌های نیازمند و توانمندی اقتصادی و فرهنگی آنهاست که بسياري از مشکلات مددجويان را برطرف و از بروز آسيب‌های اجتماعی جلوگيری می‌کند.

مسئول مرکز نیکوکاری شهید عسگری شهر هیدج هم با اشاره به اینکه در آستانه شب یلدا ۱۷۰ بسته معیشتی از طریق این مرکز نیکوکاری بین نیازمندان توزیع می‌شود، گفت: این بسته‌ها با مشارکت خیرین جمع‌آوری شده است.

Share this post