مردم استان قزوین به سمت مرزهای عراق عزیمت نکنند

مردم استان قزوین به سمت مرزهای عراق عزیمت نکنند

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه سفر به عراق برای زیارت اربعین فقط به صورت هوایی امکانپذیر است، گفت:این کشور هیچ زائری را از مرز زمینی نمی‌پذیرد پس مردم استان به سمت مرزهای عراق عزیمت نکنند.

منوچهر حبیبی در گفتگو با آوای میهن نیوز افزود: با توجه به اعلام ستاد اربعین و ستاد ملی کرونا امکان تردد مردم از مرزهای زمینی وجود ندارد و داشتن تست پی آر سی منفی، ۷۲ ساعت قبل از سفر هوایی ضروری است.

وی با بیان اینکه تزریق ۲ دز واکسن کرونا قبل از سفر به عراق الزامی است، گفت: در حال حاضر فقط ثبت‌ نام در سامانه سماح انجام می‌شود و علاقه‌مندان سفر به عراق ویژه اربعین می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

حبیبی با بیان اینکه موکب‌داران هیچ‌گونه ثبت‌نامی جهت سفر شهروندان برای حضور در پیاده روی اربعین نداشته‌ باشند، تصریح کرد: ضمن در نظر گرفتن بسته بودن مرزهای زمینی، لازم است تمهیداتی جهت جلوگیری از سفرهای غیررسمی و جلوگیری از تجمعات در نقاط‌ مرزی صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تاکید کرد: مسوولان موکب‌ها، هماهنگی لازم را با ستاد عتبات عالیات داشته باشند و از هرگونه عزیمت کاروانی به شکل پیاده و خودرویی به مرزهای غربی جدا پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس اعلام ستاد ملی اربعین، مرز مهران برای خروج از کشور بسته است.

فعالیت رستوران‌ها و کافی شاپ‌های قزوین با ۳۰ درصد ظرفیت مجاز است

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین درادامه گفت: رستوران‌ها و کافی شاپ‌های استان می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کرده و به شهروندان خدمات رسانی کنند. 

حبیبی  افزود: در حال حاضر نزدیک به ۵۲ درصد جمعیت استان قزوین علیه بیماری کویید ۱۹ واکسینه شدند و استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده است.

 وی ادامه داد: انواع واکسن های سینوفارم، آسترازنکا و برکت در مراکز واکسیناسیون وجود دارد و تزریق واکسن با انتخاب شهروندان صورت می گیرد. 

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: با ضوابطی که دانشگاه علوم پزشکی تعیین می کنند و نیز نظارت اداره کل ورزش و جوانان، استخرها نیز می توانند از اول مهرماه فعالیت خود را آغاز کنند. 

حبیبی اظهار داشت: در قالب طرح شهید سلیمانی، ۱۵ عدد دستگاه اکسیژن ساز برای بیماران بستری در منزل تدارک دیده شده است تا در اجرای طرح درمان در منزل مورد استفاده قرار گیرد.

Share this post