مردم نقش موثری در کاهش تصادفات دارند

سرهنگ خانی پور

مردم نقش موثری در کاهش تصادفات دارند

ارتقاء فرهنگ ترافيک در کاهش تصادفات يک ضرورت است /
میهن نیوز:  جانشین فرمانده انتظامي استان گفت: آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافيک در کاهش وقوع تصادفات يک ضرورت انکارناپذير بوده و پیشگیری از تصادفات وتلفات جاده ای از اولویت های انتظامی استان است .

 سرهنگ ” ایرج خانی پور ” در قرارگاه کاهش تصادفات استان که با حضور فرماندهان و مدیران انتظامی و راهور در ستاد استان برگزار شد گفت: آموزش و فرهنگ سازي نقش بسزايي در اصلاح ترافيک و بهبود وضعیت رانندگي در سطح جامعه دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت در حوزه کاهش حوادث رانندگی تنها وظیفه یک سازمان نبوده و دستگاه های مختلف و آحاد مردم باید در این راه با پلیس تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه فرهنگ سازی و آموزش را ضرورت کنترل ترافیک شهری و کاهش تصادفات رانندگی عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی برای آموزش شهروندان در خصوص مباحث ترافیکی از ضروریات ساماندهی معضل ترافیکی و تسهیل در تردد است.

سرهنگ خانی پور ، تسلط و اشراف به اطلاعات روز در مباحث ترافيکي، نظارت کامل بر اجراي طرح هاي ترافيکي و توجه ويژه به ارائه رفتار و عملکرد صحيح و استاندارد همراه با نظارت سيستمي بر عملکرد مجموعه راهور، توجه ويژه به اطلاع رساني و آموزش از طريق نشريات، صدا و سيما و ساير سازمان هاي مذکور را از ديگر عوامل اين موفقيت دانست.

وی یادآور شد: با توجه به رشد سريع شهرها و افزايش ترافيک در جاده‌ها، مسئله ترافيک و تصادفات بيشتر نمود يافته است و به همین دلیل پليس به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌اي، علاوه بر اعمال قانون، با حضور در بين آحاد جامعه نسبت به ارتقاء آگاهي شهروندان اقدام مي‌کند.

سرهنگ خانی پور با تأکید بر ضرورت برنامه ريزي هدفمند در سنين مختلف رشد افراد جامعه، از سنین کودکی تا بزرگسالی اظهار داشت: در فرايند يادگيري اجتماعي و جامعه پذيري، همانگونه كه به تدريج شخصيت فرد شكل مي گيرد و بنيادهاي رفتاري او گذارده مي شود و شخصيت و رفتار او در رانندگي نيز به تدریج پايه گذاري مي شود.

Share this post