مسائل آموزشی گروه‌های هدف باید بیش از گذشته مورد توجه قراربگیرد

مسائل آموزشی گروه‌های هدف باید بیش از گذشته مورد توجه قراربگیرد

امام جمعه زنجان:

مسائل آموزشی گروه‌های هدف باید بیش از گذشته مورد توجه قراربگیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس در ایام کرونایی گفت: این ویروس تمامی زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار داده، مشکلات زیادی را ایجاد کرده و در این میان مسائل آموزشی را با نگرانی‌هایی مواجه کرده است.

به گزارش آوای میهن نیوز، آیت ا… شیخ علی خاتمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه با تداوم شیوع ویروس کرونا مسائل آموزشی گروه‌های هدف باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد افزود: دانشگاه‌ها با توجه به زیرساخت ها و توانایی موجود می‌توانند آموزش های ارائه شده به گروه‌های هدف را با شرایط موجود وفق دهند، اما این موضوع در ارتباط با آموزش و پرورش بسیار نگران کننده است.

وی ابرار امیدواری کرد، با دعای همه خوبان و لطف پرودگار این ویروس منحوس ریشه کن شود، چرا که ادامه آن خانواده ها را به ویژه در ارتباط با تحصیلات دانش آموزان مقطع ابتدایی نگران کرده است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: وظیفه آموزش و پرورش و نظرات اعضای شورای آموزش و پرورش و از طرفی نقش اولیا در مساله کنونی بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: بر این مبنا ضروری است جلسات کارشناسی برای جمع بندی نظرات، ارائه راهکارهای جدید در حوزه آموزشی در شرایط کرونایی مورد توجه و ارائه شود.

آیت ا… خاتمی ادامه داد: بروز چنین بیماری در سطح جهانی و کشورمان بی سابقه بوده و تجربیاتی نیز در این خصوص وجود نداشته است و در این میان رها شدن کودکان و نوجوانان از مقوله مهم آموزش در شرایط کرونایی طی سال های آینده است.

وی اظهار داشت: بروز همین مساله چه بسا در برگزاری آزمون سراسری کنکور و مراحل بعدی اثر خود را نشان خواهد داد، هر چند به نظر می رسد فعالیت ها و مدارس تعطیل است اما معلمان باتجربه و مدیران صاحب نظر می توانند روش های متعددی را برای همه حالات آموزش حتی در بدترین شرایط کرونایی و ادامه آن ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: این اطمینان وجود دارد با توجه به شرایط حاکم در کشور و این استان ۸۰ درصد والدین از عزیمت دانش آموزان خود به مدرسه جلوگیری خواهند کرد و اینکه نمی توان بر دانش آموزان مقطع ابتدایی کنترل های لازم را انجام داد چراکه انجام چنین کاری حتی از سوی والدین در منزل امری دشوار است.

وی اضافه کرد: بنابراین تجربیات و ابتکارات استان های دیگر در این خصوص باید از سوی وزارت آموزش و پرورش نیز اخذ شده و در این راستا نظرات معلمان و مدیران مجرب را نیز لحاظ کرد.

آیت ا… خاتمی خاتمی با اشاره به آموزش از راه دور در تعدادی از مدارس نیز گفت: با توجه به مشکلاتی از قبیل سواد نداشتن والدین برای کمک درسی به دانش آموزان، وظیفه آموزش و  پرورش را بسیار سنگین کرده است و در این خصوص باید مبتنی بر تجربیات افراد دلسوز عزم جدی در رفع موانع موجود داشت.

Share this post