مسمومیت های دانش آموزان علاوه بر حمله زیستی روانی رسانه ای است

افشارچی

مسمومیت های دانش آموزان علاوه بر حمله زیستی روانی رسانه ای است

آوای میهن نیوز-استاندار زنجان در خصوص مسمومیت های اخیر دانش آموزان این استان گفت:ابزار کنترل عملیات روانی و رسانه‌ای که پس از عملیات زیستی انجام میشود اعتماد به حاکمیت، آرامش و همکاری با یکدیگر است.
دکتر محسن افشار چی در گفتگوی ویژه خبری تصریح کرد:مسمومیت دانش آموزان حمله ای است که انسجام ملی را نشانه گرفته است و برای مقابله با این توطئه نیز باید منسجم عمل نماییم لذا خادمان مردم صفر تا صد مسئله را بررسی می‌کنند و در تلاشند که سرنخ هایی را به دست آورند اما حل این مسئله بدون همراهی مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.
او با تاکید بر اینکه از لباس دانش آموزان نمونه برداری شده است اظهار داشت: در راستای مشخص شدن موضوع مسمومیت ها از خون دانش آموزان و همچنین از لباس های آنها نمونه برداری شد و تاکنون الحمدالله مورد خطرناکی یافت نشده است لذا اولیای دانش آموزان سعی نمایند استرس را از خود و فرزندانشان دور نمایند و آنها را تشویق کنند تا به تحصیل ادامه دهند.
افشارچی افزود: این موضوع بیشتر از اینکه زیستی باشد روانی رسانه ای است ودر زمان حاضر سیستمهای امنیتی و نظامی در تلاشند به سرنخ‌هایی برسند تا اگر کسانی که این جنایت را انجام داد ه اند مجازات شوند و در استان زنجان نیز تمام مجموعه نظامی انتظامی و امنیتی در خصوص مسمومیت ها حساس و فعال هستند.
استاندار زنجان ادامه داد: برنامه ای در دستور کار داریم که قرار است از مردم کمک بگیریم تا از اتفاق دیگری جلوگیری شود.
افشارچی با تاکید بر اینکه باید به صورت سیستماتیک به این موضوع وارد شویم اضافه کرد: هدف از مسمومیت ها ایجاد شبهه برای مردم و قرار دادن ملت شریف ایران در مقابل حاکمیت است، لذا شورای تامین استان در نظر دارد از مردم برای مقابله با این موضوع کمک بگیرد که در این راستا با تشکیل انجمن اولیا از اولیا درخواست خواهیم کرد با تیم هایی در مدارس حاضر شوند چراکه اولیا می توانند با همکاری یکدیگر مدارس را پایش نمایند و حتی اگر نیاز بود میتوانند در کلاسها حضور پیدا کنند و در کنار این موضوع از نیروی انتظامی که در خط مقدم برخورد با این موضوعات است استفاده خواهیم کرد که در اطراف مدارس یا به صورت ممتد یا به صورت گشتی حضور پیدا کنند یعنی از پتانسیل دفاع مردمی نیز استفاده خواهیم کرد چرا که بسیاری از اولیا علاقه مند به مشارکت در این موضوع هستند.
او گفت: دشمن با ایجاد مسمومیت در مدارس در پی این است که بخشی از مردم را به خیابان‌ها و اطراف مدارس دعوت کند تا برای نظام مشکل ایجاد نماید، لذا ما در پی کمک گرفتن از مردم و همینطور در صدد ایجاد اعتماد در بین مردم هستم و خودمان نیز با اولیا همراه خواهیم شد تا تبعات این موضوع را کمتر کنیم و امکان تکرار چنین موضوعاتی را به حداقل برسانیم.
استاندار زنجان بار دیگر تاکید کرد: بیشتر از اینکه این موضوع یک حرکت زیستی باشد اگرچه من آن را نفی نمی کنم بیشتر روانی و رسانه‌ای است لذا رسانه ها و تک تک افراد جامعه باید در این زمینه باهوش باشند و نسبت به این مسئله حساس بوده و هیچگونه چیزی خارج از مبادی رسمی را نباید قبول کنند، لذا باید به مبادی رسمی اعتماد کرد و هر نوع حرکتی که باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی می شود را باید نفی کرد.
این مسوول ارشد سیاسی استان گفت: درخواست داریم اولیا و دانش آموزان کاملا آرام و بدون هیچ دغدغه ای به مسئولان اعتماد کنند تا این مشکل به امید خدا مرتفع گردد.
نماینده عالی دولت در استان زنجان ادامه داد: دشمن در تلاش است که آموزش را در جمهوری اسلامی از جدیت خارج نماید چرا آموزش در زمان کرونا نیز ضربه دید و اکنون نیز به دنبال آن است، با توجه به اینکه قسمت اعظمی از مدارس ما درگیر نیست مجموعه حاکمیت در استان نظری برای تعطیلی آموزش ندارند لذا از اولیا عزیز درخواست می نماییم که دانش آموزان را همراهی کنند تا در مدارس حضور داشته باشند و انشاالله اتفاقی نخواهد افتاد.
افشارچی تصریح کرد: باید تاکید نمایم که جدیت در امر آموزش و پرورش بسیار مهم است چرا که در آینده و سرنوشت مملکت در گرو آموزش است.
به گفته این مسئول ارشد استان با همراهی اولیای مدرسه این موضوع به سرعت حل خواهد شد.
او افزود: تمام پتانسیل های درمانی در این زمینه همراه شده اند و علاوه‌بر بیمارستان آیت الله موسوی و بیمارستان ولیعصر، بیمارستان هایی از قبیل بهمن، ارتش و بیمارستان امام حسین نیز با تمام توان در خدمت دانش آموزان است. استاندار زنجان سپس از اولیا درخواست کرد نسبت به مسمومیت دانش آموزان آرامش خود را حفظ نمایند و افزود : ابزار کنترل عملیات روانی و رسانه‌ای که پس از عملیات زیستی انجام میشود اعتماد به حاکمیت، آرامش و همکاری با یکدیگر است.
او افزود: مسمومیت دانش آموزان حمله ای است که انسجام ملی را نشانه گرفته است و برای مقابله با این توطئه نیز باید منسجم عمل نماییم لذا خادمان مردم صفر تا صد مسئله را بررسی می‌کنند و در تلاشند که سرنخ هایی را به دست آورند اما حل این مسئله بدون همراهی مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.
استاندار زنجان ادامه داد: اولیا باید دانش آموزان را از نظر ذهنی آماده نمایند تا ترس و استرسی نداشته باشند و در سر کلاس های خود حاضر شوند و همینطور مدیران و معلمان ما نیز با حفظ آرامش خود در راستای رفع این مشکل می توانند تاثیر گذار باشند.

Share this post