مسوولان استان به امور صنفی کارگران رسیدگی نمی کنند

مسوولان استان به امور صنفی کارگران رسیدگی نمی کنند

آوای میهن نیوز-مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان به مناسبت روز کارگر در زنجان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان ، ضمن تبریک به جامعه کارگری، با تقدیر از زحمات جامعه کارگران اظهارداشت: مسئولان با مصوبات حوزه کار و کارگری در سالجاری کارگران را با موجی از نگرانی ها و استرسها مواجه کرده اند.
اصغرنجاری، با بیان بی مهر برخی مسئولین و دولتمردان در خصوص جامعه و تشکلات کارگری، ادامه داد: متاسفانه در سالجاری شاهد کم لطفی شورای عالی کار بودیم.
وی، با اشاره به نقد های ایجاد شده در این زمینه به عملکرد و مصوباتی دراین راستا، گفت: این اعتراضات صنفی نباید حمل بر نقد های سیاسی در کشور شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان، تاکید کرد: همه تشکلات کارگری در راستای ساماندهی امور صنفی جامعه کارگری تلاش می کنیم.
نجاری ، با بیان اهمیت جایگاه کارگری با توجه به بیانات رهبری در سالجاری و توجه بیش از پیش به معشیت جامعه کارگری بدون بر چسب های سیاسی، گفت: شکل گیری تشکلهای کارگری در راستای احقاق حق و حقوق کارگران می باشد.
وی، با اشاره به گلایه های از مسئولین استان در راستای عدم رسیدگی به امور صنفی کارگران استان، ادامه داد: توجه به مشکلات جامعه کارگری توسط مسئولین استان می تواند در رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور و استان با ایجاد همبستگی در این شرایط گره گشایی بسیار از مشکلات باشد.
به گفته نجاری، هفته و روز کارگر فرصتی کوتاه و موقتی برای تجلیل از برخی کارگران است، دراین راستا برای بررسی و آسیب شناسی و تقویت مسائل اجتماعی، اقتصادی جامعه کارگری ضروری است توسط مسئولین و دولتمردان راهکارها و تدابیر بلند مدت اساسی اتخاذ شود.
وی، استفاده از نیروهای شایسته با تخصص های ویژه در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: به مطالبات جدی کارگران در وزارت خانه بهای داده نمی شود.
نجاری، اعتراضات کارگری را در حوزه تامین حداقل ها و دستمزدها مهم برشمرد و گفت: در سراسر کشور شاهد گلایه هاو اعتراضات از سمت کارگران در این زمینه هستیم.
دبیر اجرایی خانه کار استان، با اشاره به مسئولیت مسئولین استان در راستای حمایت از جامعه کارگری و غیبت مسئولین در مراسمات ویژه تشکلهای کارگری استان، افزود: حضور مسئولین در کنار جامعه کارگری و تشکلات این قشر در راستای دفاع از حق و حقوق جامه کارگری حائز اهمیت است.
وی، با اشاره به کافی نبودن سبد معیشتی کارگران و عدم تمایل کارگران برای اشتغال در کارگاهها و واحدهای تولیدی، گفت: این موارد در جامعه باعث ایجاد نگرانی در این خصوص شده است.
نجاری، با شاره به افزایش رسمی ۲۷درصدی حق و حقوق کارگران در جامعه، گفت: عملا این افزایش برای کارگران تازه کار ۲۱درصد بوده است.
دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان، با اشاره به وجود تورم بالا در کشور، تصریح کرد: توجه به شرایط زندگی جامعه کارگری بعنوان بازوان توسعه اقتصادی در جامعه مهم و اساسی است.
نجاری، همچنین با اشاره به اهمیت پرداخت مطالبات جامعه کارگری، تاکید کرد: تشکلات جامعه کاگری مایل است همه مشکلات را به صورت قانونی حل کنند.
وی، به بحث کاهش ارزش پول ملی و هدایت نقدینگی و افزایش تورم و مسئله برجام نیز ،اشاره کرد و گفت: امید است مسئولین دراین حوزه برای قدردانی از جامعه و تشکلات کارگری آنها را همراهی کنند.
صمد یوسفی اصل، نیز در ادامه این مراسم با اشاره به فعالیت بی منت اقشار جامعه کار و کارگری استان و کشور، اظهار داشت: کارگران کم توقع ترین قشر این کشور است.
رئیس اتاق بازرگانی نیز با بیان اینکه کارگران واحدهای تولیدی و در روزهای سخت کشور بر خلاف دیگر اقشار جامعه نه دور کاری داشتند نه مرخصی، ادامه داد: کارگران همیشه پای کار برای توسعه اقتصادی و رونق تولید پای کار هستند.

Share this post