مصوبات سفر رئیس جمهور، استان را با یک جهش جدی همراه خواهد کرد

رجحانی

مصوبات سفر رئیس جمهور، استان را با یک جهش جدی همراه خواهد کرد

آوای میهن نیوز: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: برای سرعت در پروژه های عمرانی استان یکی از مهم ترین ظرفیت ها، سفر رئیس جمهور به استان بود که از این سفر حداکثر استفاده را کردیم و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

مهدی رجحانی در جلسه نشست خبری که با حضور خبرنگاران استان برگزار شدافزود: یکی از عرصه‌های قابل توجه و ارزشمند در کشور مجاهدت در حوزه رسانه، اطلاع رسانی و آگاه سازی است که خبرنگاران و اصحاب رسانه در خط مقدم این مجاهدت قرار دارند.

وی اظهار داشت: پاسخگویی به افکار عمومی و شهروندان که خبرنگاران نمایندگان آنها هستند، وظیفه مسئولان است و سعی می شود این مهم در معاونت عمرانی در زمان بندی مشخصی انجام شود.

رجحانی با اشاره به مهم ترین اقدامات این معاونت گفت: در آغاز راه و شروع کار در این معاونت سعی شد شناخت لازم از مسائل و موضوعات استان بیش از پیش به دست بیاید و در ابتدای استقرار موضوع  سفر رئیس جمهور هم مطرح بود که برای این موضوع هم اولویت بندی شد و تلاش کردیم نتایج حداکثری برای استان داشته باشد.

وی اظهار داشت: البته شناخت مشکلات و مسائل استان یک موضوع مستمر است ولی اهمیت آن در ماه های ابتدایی زیاد بود و مبتنی بر آن برنامه ریزی و اقدام حاصل شد که مبنای پیگیری های معاونت عمرانی است و براساس همین روال کار انجام می شود.

رجحانی افزود: پروژه های متعددی در استان برنامه ریزی شده و بیش از ۱۰۰ پروژه شناسایی شده که در ۳ دسته تقسیم بندی شده است و شامل پروژه های توسعه ای، بهبود فرآیند و حل مسئله می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین  گفت: در کنار این موضوعات نظام اولویت بندی بر مشکلات احصاء شده هم پیاده شده و این اولویت بندی در ۳ رده تقسیم شده اند.

وی با بیان اینکه نظام مشکلات استان متعدد و متکثر و توان اعتباری استان محدود است،  اضافه کرد: برای سرعت در پروژه های عمرانی استان یکی از مهم ترین ظرفیت ها سفر رئیس جمهور به استان بود که از این سفر حداکثر استفاده را کردیم و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

رجحانی اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ریالی و ۲۵۰ میلیون یورو اعتبارات ارزی سفر رئیس جمهور به استان قزوین است و در کنار آن یک سری پروژه های توسعه ای به اجرا درخواهد آمد که استان را با یک جهش فوق العاده‌ای همراه می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با تشریح برخی از این مصوبات گفت: یک هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب پروژه های راهی و شریانی به غیر از روستایی استان، یک هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان اعتبار در قالب پروژه درمانی استان، ۲ هزار و ۷۹۱ میلیارد تومان اعتبار در قالب پروژه های حوزه آب، ۸۸۸ میلیارد تومان اعتبار در قالب پروژه های روستایی، ۷۰۲ میلیارد تومان اعتبار در قالب حوزه های کشاورزی و غیره از جمله مهم ترین مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین است.

رجحانی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور در اولویت تخصیص قرار دارد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ تا آذر ماه ۲۰۰ میلیارد و تا پایان سال ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده بود و امسال هم با توجه به اقدامات انجام شده تخصیص خوبی پیدا خواهد کرد.

ساماندهی باغستان سنتی از پروژه های اولویت دار استان است/ ملاقات مردمی و سفر شهرستانی به صورت مستمر در حال انجام است/ نظام سلسله مراتبی در استان قزوین حذف شده است/آب با کیفیت مناسب در اختیار مردم آبیک قرار خواهد گرفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست خبری با بیان اینکه باغستان سنتی جزو پروژه های اولویت دار استان است که برای ساماندهی آن اقدامات زیادی در حال انجام است،  گفت: نظام حکمرانی در باغستان متعدد است که همین باعث شده تصمیم‌گیری به شدت کند باشد و باید این نظام احصاء و تمرکز مدیریت ایجاد شود که در حال پیگیری است.

وی افزود: باغستان سنتی روزگاری مرکز تولید بوده است ولی امروز توجیه اقتصادی ندارد و نظام اقتصادی باغستان باید با توسعه کشاورزی و رویکرد مکمل احیاء و به نوعی توجیه دار شود.

رجحانی با بیان اینکه اصلاح نظام امنیتی باغستان هم از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: در کنار تمامی این موضوعات باغستان با چالش آب هم مواجه است که امسال توانستیم نیاز آبی را تا حدود زیادی تأمین کنیم و برای سال های آینده هم باید برنامه ریزی کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: در زمینه ساختمان های ناایمن کارگروه ویژه ای تشکیل شده است و  اقدام برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات و اقدام برای رفع معضلات موجود به صورت همزمان در حال انجام است که در هر دو زمینه اقدمات زیادی انجام شده و پس از بررسی کامل به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در زمینه تعاونی‌های مسکن از بهمن ماه سال گذشته کارگروه ویژه‌ای تشکیل شد و به صورت مستمر جلسات آن برگزار شده و با اولویت بندی یک به یک بررسی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در خصوص برخی تعاونی‌های مسکن استان اظهار داشت: نمی توانیم منافع کلان استان را بی قاعده ببخشیم و در برخی از این تعاونی‌ها راهکار اتخاذ شده و امیدواریم به زودی با اخذ مجوز از سوی کشور این مسئله برطرف شود.

رجحانی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی تاکستان گفت: به دنبال سرمایه گذار واقعی در این پروژه هستیم که تا به امروز کسی اعلام آمادگی نکرده است، به همین دلیل این پروژه در حال حاضر در اختیار شرکت شهرک های صنعتی قرار گرفته و امور آن در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: ملاقات مردمی و سفر شهرستانی به صورت مستمر در حال انجام است و این سفر ها جنبه مسأله شناسی دارد و با نگاه نمایشی انجام نمی شود.

وی اظهار داشت: نظام مدیریت استان دارای یک سری مشکلات اساسی است و نظام سلسله مراتبی از استان حذف شده است که این مسأله فسادخیز است و این به نفع مردم و نظام مدیریتی کشور نیست.

رجحانی گفت: شهرداران باید قدرت تصمیم گیری داشته باشند و اگر جسارت ندارند نباید پشت آن میز بنشینند و نمی شود تمامی تصمیمات را معاونت عمرانی بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: مصوبات کمیسیون ماده پنج به صورت شفاف در اختیار مردم و خبرنگاران قرار می گیرد و تمامی آنها در سایت استانداری و راه و شهرسازی منتشر می شود که یک تصمیم فساد ستیز است و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

رجحانی با اشاره به پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک اظهار داشت: به لطف خدا و با همت مجموعه مدیریتی، پروژه ای که دچار تعطیلی شده بود با تأمین اعتبار به اتمام رسیده و در حال رعایت مقررات بهداشتی است و آب گوارا و با کیفیت خوب به زودی در اختیار مردم آبیک قرار خواهد گرفت.

Share this post