موزه آب در زنجان احداث می‌شود

جزء قاشمی

موزه آب در زنجان احداث می‌شود

میهن نیوز – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با همکاری بین بخشی و مهیا شدن مقدمات، موزه آب در این شهر احداث می شود که تحقق این مهم به ارتقای فرهنگ مصرف بهینه آب کمک فراوانی می کند.

علیرضا جزء قاسمی در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان گفت: حفظ و احیای میراث گذشتگان در بخش‌های مرتبط با آب ازجمله استحصال، انتقال، توزیع، بهره‌برداری و فنون به‌کاررفته در آن به‌زودی در موزه آب زنجان به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس و طبق برنامه ریزی ها، در کنار این موزه کتابخانه تخصصی در زمینه آب و قنات‌های استان زنجان هم برای مردم و دانشجویان علاقه‌مند ایجاد خواهد شد.

 به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، وسایل حفر و ابزار تقسیم آب، مدارک و اسناد قابل‌توجهی در خصوص تقسیم آب، ظرف‌های فلزی و سفالی، شیرآلات قدیمی و چوبی، وسایل مربوط به نگهداری و حمل آب، شیرآلات قدیمی که هنوز به یادگار مانده در این موزه به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان در این خصوص خاطرنشان کرد: ایجاد موزه آب در زنجان به تقویت فرهنگ و استفاده بهینه از منابع آبی کمک خواهد کرد و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان در این مسیر و تسهیل فرآیند صدور مجوز موزه با تمام قوا به شرکت آب و فاضلاب استان زنجان کمک خواهد کرد.

سعید صفوی خاطرنشان کرد: همکاری های بین بخشی نقش مهمی در پیشبرد برنامه ها و اهداف ترسیم شده دارد و تحقق این مهم از سوی دستگاههای متولی امر نتایج خوبی را به دنبال دارد.

Share this post