ناشران گیلانی به سی‌ونهمین جایزه کتاب سال دعوت شدند

ناشران گیلانی به سی‌ونهمین جایزه کتاب سال دعوت شدند

 معاون مطبوعاتی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران استان خواست در سی‌ونهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شرکت نمایند.
حسین ابراهیمیان افزود: سی‌ و نهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت و تشویق مولفان، مترجمان و مصححان و ناشران و ارتقاء فرهنگ جامعه اسلامی ایران و حفظ استقلال و هویت فرهنگی در بهمن ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: افراد یادشده با ثبت ‌نام در تارنمای اینترنتی www.ketabsal.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را تا ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۰ به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این فراخوان آثار ارسالی باید برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۹ منتشر شده باشند و جزو کتاب‌های کمک درسی و عکس‌برداری شده نباشد؛ همچنین کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد.
ابراهیمیان افزود: تنها کتاب‌هایی در این جایزه مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند که پدیدآورنده یا ناشر کتاب، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای جایزه تکمیل و به همراه ۲ نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند؛ ضمن آنکه آثار دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، نقد ادبی (تالیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و شعر کودک و نوجوان به‌دلیل همپوشانی با «جایزه جلال آل‌احمد» و «جشنواره شعر فجر» در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران داوری و بررسی نمی‌شوند.
وی گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.ketabsal.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳، داخلی ۲۷۰ـ۲۷۷ تماس بگیرند.
معاون مطبوعاتی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: تعداد کتاب های منتشر شده سال گذشته در استان ۸۹۴ عنوان بود که نسبت به سال ۹۸ شش درصد رشد داشته است.
ابراهیمیان یادآور شد: هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال ۹۸ در استان منتشر شده است.
وی اضافه کرد: این تعداد نسخه کتاب در قالب چهار هزار و ۳۳۵ عنوان انتشار یافته است.
هم اکنون ۱۸۳ ناشر در استان مجوز فعالیت دارند که ۶۰ ناشر (شامل ۱۷ زن و ۴۳ مرد) در سال گذشته فعال بودند از این تعداد ناشر دفتر فعالیت ۱۴۱ ناشر در مرکز استان و ۴۲ ناشر در سایر شهرستان ها است.
آمار یک هزار و ۱۴۲ مولف شامل ۴۷۸زن و ۶۶۴ مرد در استان ثبت شده است در این میان ۳۳۸واحد صنفی چاپ در استان مجوز فعالیت دارند.
هم اکنون ۱۸۷ انتشارات دارای مجوز در گیلان وجود دارد که از این تعداد ۶۰ ناشر در سال گذشته فعال بودند

Share this post