نتایج رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۲۷ آذر ماه ابلاغ می شود

نتایج رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۲۷ آذر ماه ابلاغ می شود

رییس ستاد انتخابات استان البرز:

نتایج رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۲۷ آذر ماه ابلاغ می شود/انتخابات نماد مردمسالاری است/رییس کمیته اطلاع رسانی انتخابات البرز معارفه شد

رییس ستاد انتخابات استان البرز گفت: امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت چهار اصل محوری در امر انتخابات هستند که سیاست وزارت کشور و مدیریت عالی استان معطوف به آن می باشد.

 

به گزارش کمیته اطلاع رسانی انتخابات استان البرز، نورمحمد فردی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی طی 16 مرحله از ثبت نام تا روز رای گیری دارد، افزود: تا کنون مراحل اولیه آن انجام شده است.

وی ادامه داد: در مجموع 2 حوزه انتخابیه البرز 379 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که این امر نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش داشته است.

فردی گفت: صلاحیت های داوطلبان در مدت 10 روز مورد بررسی هیات های اجرایی و نظارت قرار گرفته و پس از استعلام از مراجع چهارگانه در روز 27 آذرماه ابلاغ می شود.

وی افزود: طبق قانون، افرادی که رد صلاحیت می شوند 4 روز فرصت برای اعتراض دارند و نتایج نهایی 23 بهمن ماه 98 اعلام خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات البرز اضافه کرد: همچنین تبلیغات به استناد   ماده 56 قانون انتخابات یک هفته می باشد.

وی گفت: تبلیغات در زمانی خارج از قانون توسط هیات های اجرایی بازرسی فرمانداری ها و سایر دستگاه های نظارتی رصد می شود و با متخلفان برخورد صورت می گیرد.

فردی افزود: انتخابات نماد مردمسالاری است از این رو بستر لازم را برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات فراهم می کنیم و صیانت از آرای مردم را وظیفه اصلی خود بعنوان مجریان انتخابات می دانیم چراکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری رای مردم حق الناس است.

این مسئول عنوان کرد: همه موظفیم اصل بی طرفی را رعایت کنیم و همه عوامل دست اندر کار انتخابات از جمله هیات اجرایی، نظارت، بازرسی، بخشداری و فرمانداری ها موظف هستند مر قانون را رعایت کنند.

فردی با تاکید بر اینکه مجلس بعنوان یکی از ارکان سه گانه کشور از جایگاه بالایی برخوردار است، افزود: رای مردم زینتی نیست بلکه تاثیرگذار و سرنوشت ساز است.

وی ادامه داد: مجلس دو وظیفه اساسی و اصولی قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون را بر عهده دارد.

رییس ستاد انتخابات استان البرز گفت: تعامل و هماهنگی خوبی در سطح استان وجود دارد و برنامه ریزی خوبی صورت گرفته، تلاش ما این است که بتوانیم با حضور حداکثری مردم در سال جاری، انتخاباتی باشکوه را شاهد باشیم.

در پایان نیز محمدرضا جهانشاهلو با اعطای حکمی از سوی استاندار البرز بعنوان رییس کمیته اطلاع رسانی انتخابات استان معارفه شد.

Share this post