نصب حدود ۱۱ هزار کنتور هوشمند در استان زنجان

پیام جوادی

نصب حدود ۱۱ هزار کنتور هوشمند در استان زنجان

 

آوای میهن نیوز- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، از هوشمندسازی حدود ۱۱هزار کنتور مشترکان صنعتی، کشاورزی، عمومی و خانگی در استان تا پایان امسال خبر داد.

پیام جوادی گفت: با هوشمندسازی کنتورهای برق مشترکان می‌توان گام بزرگی در مدیریت بار شبکه برداشت و با اجرای این طرح علاوه بر کاهش چشمگیر تلفات شبکه توزیع برق بار شبکه را نیز هوشمند کنترل کرد و همچنین صرفه‌جویی در مصرف و قبض برق مصرف‌کنندگان و کاهش خاموشی از مزایای هوشمندسازی شبکه برق است.

جوادی افزود: با جایگزینی کنتورهای هوشمند، مشترکان می‌توانند در هر لحظه، میزان مصرف خود را بررسی و از آن اطلاع پیدا کنند و با نصب کنتورهای هوشمند به‌راحتی می‌توان به مدیریت بار شبکه اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، تعداد کنتورهای هوشمند استان زنجان را تاکنون ۱۰۷۶۴ دستگاه عنوان و اضافه کرد: از این تعداد ۳۹۷ کنتور هوشمند طرح فهام ولتاژ اولیه، ۵۰۹۰ کنتور هوشمند طرح فهام دیماندی ثانویه غیرمستقیم و ۴۶۷۰ کنتور هوشمند طرح فهام دیماندی ثانویه مستقیم دیماندی در استان زنجان به بهره‌برداری رسیده است و همچنین سکسیونرهای کنترل از راه دور فعال استان نیز ۲۱۰ دستگاه است.

جوادی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شرکت موظف است کنتورهای مشترکان را هوشمندسازی کند و هوشمندسازی کنتورها برای مشترکین صنعتی، کشاورزی و مجتمع‌های تجاری در اولویت برنامه ها قرار دارد و همچنین پیرامون هوشمندسازی کنتورهای مشترکین خانگی نیز اولویت با مجتمع‌های بزرگ و برج‌هاست و تاکنون کنتور حدود ۱۰هزار مشترک که در مجتمع‌های تجاری و خانگی ساکن هستند، هوشمندسازی شده است.

وی افزود: تاکنون برای مشترکان کشاورزی ۶۰۷۸ دستگاه، صنعتی ۱۷۰۸دستگاه، تجاری ۱۰۷۸دستگاه، عمومی ۹۳۵دستگاه و روشنایی ۲۱۷ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است.

گفتنی‌است تاکنون برای مشترکان کشاورزی ۶۲۴۴ دستگاه، صنعتی ۱۹۰۳ دستگاه، تجاری ۱۰۷۸دستگاه، عمومی ۱۰۴۴ دستگاه، روشنایی ۲۲۱دستگاه و ۱۸۰۹ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است

Share this post