نظارت رسانه و خبرنگار بر مدیران و حاکمان یک ضرورت است

نظارت رسانه و خبرنگار بر مدیران و حاکمان یک ضرورت است

 

 

مدیران با رسانه‌ها ارتباط بیشتری داشته باشند/

استاندار زنجان گفت: هر جا ضرورت وجود رسانه ها توسط هر شخص و مدیر به معنای واقعی درک شود، توفیقات و موفقیت سیستم و مدیریت هم خوب بوده و عملکردها نیز به خوبی منعکس و در دید مردم نیز نهادینه می‌شود.

فتح الله حقیقی در آیین اختتامیه ، چشنواره مطبوعات استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه افزود: ۲ سال از شیوع ویروس کرونا در کشور سپری می‌شود و همین عامل موجب شده نتوان در روز خبرنگار، نشست مشترکی با حضور تمام خبرنگاران و اصحاب رسانه استان زنجان و همچنین مدیران به نحو مطلوبی برگزار کرد.

وی اضافه کرد: به رغم گذشت ۱۸ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور، امروز شدت سرایت و ابتلای به بیماری بیشتر شده بطوریکه  ۱۶۸ کشور دنیا که حتی برخی از آنها تا ۷۰ درصد نیز نسبت به واکسینه کردن گروههای هدف خود اقدام کرده اند، اما همچنان درگیر ویروس کرونا هستند و این مهم نشان می‌دهد که هنوز درمانی برای کرونا پیدا نشده و باید با این شرایط ادامه داد.

حقیقی با بیان اینکه همواره قصدم خدمت به مردم و ارتباط صادقانه با رسانه‌ها بوده است، افزود: تمام تلاش بنده این بوده که ارتباط، صادقانه باشد چرا که نظارت رسانه و خبرنگار بر مدیران و حاکمان یک ضرورت است.

 وی ادامه داد: در هر جایی که انتقاد و ضرورت در حد شعار باقی مانده، بطور طبیعی مدیریت مربوطه نیز خسارت دیده و جایگاه آنچنانی در انظار عمومی پیدا نمی‌کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه انعکاس گزارش عملکردها  مورد تاکید امیرالمومنین(ع) و  و رهبر انقلاب است، گفت: انعکاس عملکرد نباید به عنوان شهوت شخصی، پنداشته شود چرا که اقدامات مدیر به درون یک اتاق و جلسه، ختم می‌شود و این رسانه است که عملکرد مدیر ان را منعکس می‌کند.

حقیقی با اشاره  به اینکه برخی مدیران توان چنین کاری را داشته اند و نسبت به ارتباط با رسانه ها اقدام کرده اند، اظهار داشت: برخی مدیران توان ارتباط چنین مساله ای نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط بین مدیر و رسانه ضرورت انکار ناپذیر است، ادامه داد: امروز اگر فردی از من سوال کند که خواسته شما در مورد رسانه‌ها عملی شده است، پاسخ منفی می‌دهم چرا که خواسته من در خصوص ارتباط با رسانه‌ها خیلی بیشتر از این‌ها بود.

 حقیقی با اشاره به موضوع تامین مسکن خبرنگاران از محل مسکن ملی افزود: در زمان حاضر ۹ درصد پروژه های مسکن ملی کشور در این استان واقع شده و در این ارتباط مجوز تامین مسکن برای خبرنگاران از محل طرح اقدام ملی مسکن گرفته شده است که ثبت‌نام آن طی هفته‌های  آینده  انجام می گیرد.

استاندار زنجان در خصوص واکسیناسیون کرونای استان نیز گفت: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد افراد سنین  بالای ۵۰ به بالا در استان زنجان واکسینه شده‌اند که طبق برنامه ریزی انجام گرفته واکسیناسیون افراد ۴۸ سال به بالا نیز از پایان هفته جاری آغاز می‌شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز خبرنگاران این استان نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند و طبق برنامه گروه‌های هدف دیگری نسبت به این امر اقدام کرده اند که امیدواریم واکسناسیون با شدت بیشتری ادامه یابد./ ایرنا

Share this post