نقش مردم در حفاظت از محیط زیست تاثیر گذار است+ فیلم

دکتر یافتیان

نقش مردم در حفاظت از محیط زیست تاثیر گذار است+ فیلم

میهن نیوز- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: نقش مردم در حفاظت از محیط زیست تاثیر گذار است لذا همواره باید بر این نکته توجه داشته باشیم که در تمام عرصه‌ها حضور مردم نتیجه بخش بوده است از جمله هشت سال دفاع مقدس که ایرانیان در مقابل دنیا ایستادند و پیروز شدند.

دکتر محمدرضا یافتیان در گفتگوی اختصاصی با آوای میهن نیوز افزود: باید سعی کنیم خودمان را همیار محیط زیست بدانیم و اگر بتوانیم نقش موثر فرزندان مان را در حفاظت از محیط زیست آموزش دهیم آینده روشنی برای آن‌ها رقم خواهیم زد.

وی با اشاره به شهادت دو محیط بان زنجانی در سال گذشته اظهار داشت: یاد و خاطره شهید مجلل و شهید هاشمی همواره در ذهن ها باقی خواهد ماند چرا که آنها برای حفاظت از محیط زیست از جان خود گذشتند و اینک ما باید در زمانهای مختلف راه آنها را ادامه دهیم تا محیط زیستی سالم برای آیندگان به یادگار بگذاریم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با تاکید بر اینکه خبرنگاران مسئولیت آگاهی رساندن به جامعه برعهده دارند اظهار کرد: رسانه ها با اصولی که منجر به نتیجه می شود نقش موثری در در زمینه آگاهی بخشی جامعه برای حفاظت از محیط زیست دارند.

یافتیان تصریح کرد: اگرچه معتقدم انتقاد بسیار موضوع خوبی است اما اگر با راهکار همراه باشد موثرتر خواهد بود لذا با تخریب راه به جایی نخواهیم برد و باید در حوزه محیط زیست انتقادهای سازنده به همراه راهکارهای مناسب ارائه شود تا بتوانیم در این حوزه گامهای اساسی برداریم.

 

این محیط بان ارشد استان زنجان تاکید کرد: اگر محیط زیست را در مجموعه های غیر تخصصی  دنبال کنیم نه تنها خاکستری بلکه سیاه خواهیم دید لذادر کنار انتقاد ها  باید به اقدامات مناسب زیست محیطی اشاره کرد  و به آنها پرداخت چرا که گفتن اقدامات انجام شده انگیزه های خدمت را برای حفاظت از این حوزه  می تواند دوچندان کند.

وی ادامه داد: شاید در محیط زیست اشکالاتی وجود داشته باشد که ما نمی خواهیم  آنها را انکار کنیم اما اگر در این خصوص فعالیت های فرهنگی بیشتر شود واز آموزش های کلاسیک جدا شده و به سمت شیوه های نوتر و یا روانشناسانه با محیط زیست بپردازیم  به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

یافتیان ادامه داد: اداره کل محیط زیست به تنهایی نمی تواند به اهداف محیط زیستی برسد و این وظیفه تمام اقشار جامعه است که  با همکاری محیط زیست بتوانیم شرایط زیست محیطی مناسبی برای آیندگان رقم بزنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه محیط زیست امانتی است که در اختیار ما قرار گرفته است افزود: نه تنها در دین اسلام بلکه در تمام ادیان الهی به محیط زیست اشاره شده است که باید برای آن حرمت قائل شویم تا بتوانیم در راستای حفاظت از آن حرکت نماییم لذا امیدواریم بتوانیم با فرهنگ سازی در مقابل ناملایمات زیست محیطی ایستادگی کنیم.

Share this post