هشدارمعاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان

هشدارمعاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان

میهن نیوز- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجاندستگاه‌های متولی با انسجام و هماهنگی بیشتر به وظایف قانونی خود در قبال جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان عمل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، ، در سومین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان، با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری، غربالگری و ساماندهی متکدیان از سطح شهرها گفت: در فرآیند ساماندهی، برخی مشکلات وجود دارد لذا دستگاههای ذیربط ، مطابق قوانین و دستورالعمل ها ، با هماهنگی و انسجام بیشتری ، به وظایف خود در جمع آوری، غربالگری و ساماندهی متکدیان عمل کنند.

 دکتر ابوالفضل رفیعی، با بیان اینکه به عنوان حاکمیت، وظیفه داریم از فراهم شدن زمینه ها و بستر حضور متکدیان در سطح شهرها جلوگیری کنیم افزود : طبق بررسی ها، بدلیل درآمد بالای تکدی گری، بسیاری از متکدیان حاضر به پذیرش شغل جدید و یا قرار گرفتن در تحت پوشش دستگاههای حمایتی نیستند.

 وی با اشاره به اینکه در عملیات جمع آوری توسط تیمهای مشترک شهرداری و فراجای استان، مشخص گردیده ، نسبت متکدیان نیازمند به متکدیان حرفه ای بسیار محدود است، افزود : در کنار برخورد با متکدیان باید نسبت به نحو مقتضی در راستای آگاه سازی مردم نیز اقدام فرهنگی صورت پذیرد.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، اظهار داشت: طبق دستورالعمل، بعد از غربالگری، امکان اقدامات حمایتی، توانمندسازی از طریق حرفه آموزی و ایجاد فرصت اشتغال برای متکدیان نیازمند، توسط دستگاههای دولتی و نهادهای حمایتی وجود دارد ضمن اینکه باتوجه به ظرفیت بالای موسسات خیریه در استان، می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند

Share this post