واگذاری پلکانی واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان از سال آینده

طرح ملی مسکن

واگذاری پلکانی واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان از سال آینده

آوای میهن نیوز- مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: از خردادماه سال آینده پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان به مرحله تحویل می رسد و به صورت پلکانی به متقاضیان تحویل داده می شود.

اصغر اسماعیلی درجمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه در دومین روز از ایام الله دهه فجر کلید سه واحد مسکونی به سه خانواده دارای فرزند چهارقلو در استان تحویل داده شد.

وی اظهار داشت: در راستای «حمایت از تحکیم خانواده و جوانی جمعیت» و منویات مقام معظم رهبری اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام به تحویل واحد مسکونی به خانواده های دارای فرزند چهارقلو کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: توجه به اجرای قانون جوانی جمعیت از اولویت های کاری اداره کل راه و شهرسازی استان است و این اداره کل نسبت به تحقق منویات مقام معظم رهبری دراین خصوص تلاش جدی را دارد و برای خانواده هایی هم که فرزند سه قلو دارند برنامه ریزی لازم را دارد و بر اساس وظیفه‌ای که بر حسب قانونی بر عهده مجموعه راه و شهرسازی گذاشته شده خود را موظف به تامین مسکن خانواده های دارای سه فرزند و بیشترکرده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در دومین روز از دهه فجر تحویل واحدهای مسکونی به خانواده های چهارقلو لذت بخش ترین روز کاری بنده بود،تاکید کرد: دولت در بخشی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده نسبت به خانه دار کردن خانواده های سه قلو،چهار قلو و بیش از سه فرزند برنامه ریزی لازم را داشته باشد و خوشبختانه در راستای حمایت از جوانی جمعیت برای خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر این ظرفیت قانونی وجود دارد که اگر این خانواده ها قبل این از امتیازات دولتی مسکن استفاده کرده اند، دوباره می توانند از امتیازات لازم که در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد از نعمت مسکن و زمین استفاده کنند و در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به تحقق این مهم تلاش زیادی کرده است.

وی گفت: با توجه به پیرو سیاست دولت سیزدهم در بخش مسکن،شعار تولید چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در سطح کشور در دستور کار قرار گرفت و در این راستا برای تحقق این شعار، وزارت راه و شهرسازی به نسبت جمعیت هر استان ،هدف‌گذاری لازم برای تولید مسکن در استانها  را ابلاغ کرده است.

۱۷ هزار واحد مسکونی از پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تخصیص پروژه شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه  ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن در استان زنجان ۶۸ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است، افزود: این تعداد واحد مسکونی در بخش شهری ۴۸ هزار واحد مسکونی در قالب خودمالکی، بافت فرسوده، تعاونی‌ها و حمایتی تقسیم بندی شده  و ۲۰ هزار واحد مسکونی هم در بخش روستایی است.

اسماعیلی با بیان اینکه احداث تعداد ۲۷ هزار واحد مسکونی در قالب بخش حمایتی در برنامه ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان است، بیان داشت: از این تعداد ۱۷ هزار واحد مسکونی از پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تخصیص پروژه شده  که از این تعداد هم  ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر زنجان و مابقی در سایر شهرهای شهرستانهای استان زنجان در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه ۱۷ هزار واحد مسکونی که در استان تخصیص پروژه شده فعال است و با وجود برودت هوا و شرایطی جوی که در استان حاکم است پروژه ها با تمام قوت در حال اجرا هستند تا در اسرع وقت پروژه ها به مردم تحویل داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه تا پایان سالجاری کارهای جزیی تعدادی از پروژه های نهضت ملی مسکن مانده که در حال انجام است، افزود: از خردادماه سال آینده پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان به صورت پلکانی به متقاضیان تحویل داده می شود

پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان زنجان از نرم کشوری بالاتر است

اسماعیلی بیان اینکه زنجان جزو استانهای پیشرو در اجرای نهضت ملی مسکن در سطح کشور است،بیان داشت: با توجه به زمان اجرای ساخت پروژه ها تحویل پروژه ها هم متفاوت است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان زنجان را بیش از ۳۵ درصد اعلام کرد و یاد آورشد: خوشبختانه پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان از نرم کشوری بالاتر است و شایان ذکر است تعدادی از واحدهای پروژه های نهضت ملی مسکن قبل از پایان سال  عملیات ساخت آنها تمام می شود ولی به خاطر ارتقای کیفیت اجرای کار، تحویل  واحدهای مسکونی از اوایل سال آینده است و تنها هدف ما ساخت مسکنی با ایمن و با کیفیت به متقاضیان است.

Share this post