وضعیت کرونایی هفت شهرستان زنجان نارنجی است

وضعیت کرونایی زنجان

وضعیت کرونایی هفت شهرستان زنجان نارنجی است

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق آخرین آمار اعلام شده هفت شهرستان این استان به لحاظ شرایط کرونایی در شرایط نارنجی و یک شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار گرفته است.

دکتر مشهود تقی‌لو افزود: بر این اساس در زمان حاضر رنگ کرونایی شهرستان‌های زنجان، ابهر، ماهنشان، سلطانیه، خرم‌دره، خدابنده و طارم نارنجی و شهرستان ایجرود در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا ” اُمیکرون” شهروندان زنجانی باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند.

 این مسوول باتاکید بر اینکه ماسک زدن و اجتناب از حضور در مکان های پُر تردد از احتمال ابتلا به این نوع سویه می کاهد، ادامه داد: پیش از این در سویه قبلی وقتی بیماری در فردی مشاهده می‌شد، بلافاصله نسبت به جدا سازی و قرنطینه اقدام می شد ولی متاسفانه به دلیل سرعت بالای انتشار اُمیکرون مجبور هستیم قرنطینه خانوادگی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه علایم اُمیکرون مشابه نشانه های سرماخوردگی است، اظهار داشت: تب، سردرد، آبریزش بینی، دردهای عضلانی و حتی گوارشی از علایم  آن به شمار می رود که تفاوت این سویه با سویه های قبلی این است و امیکرون بر خلاف شایعات میزان بروز بالا و در مواردی بستری در بیمارستان ها و همچنین درصدی کشندگی دارد.

تقی لو با اشاره به اینکه آموزش همگانی، زدن ماسک و دوری از تجمعات از جمله راهکارهای پیشگیرانه ابتلا به این نوع سویه است افزود: عموم مردم باید  بیش از گذشته نسبت به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۳۵ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که پنج مورد مثبت روز گذشته را شامل می‌شود.

 سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمت بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۵۶ هزارو ۸۷۷ نفر رسیده است که ۱۱۴ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود./ایرنا

وضعیت کرونایی زنجان

Share this post