پارک بانوان غرب در هفته دولت به بهره برداری می رسد

پارک بانوان غرب در هفته دولت به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیشرفت 80 درصدی پارک بانوان غرب زنجان گفت: رعایت حجاب در پارک بانوان غرب زنجان الزامی است.

مریم شعبانی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی در همه جشنواره‌ها و همه برنامه‌هایی که مربوط به فرهنگ و هنر است برنامه‌های مربوط توسط این سازمان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری دستگاه متولی حوزه اجتماعی، ورزشی و یا فرهنگی نیست، گفت: شهرداری صرفا یک ارگان تعامل کننده است که برنامه‌ها را با ارگان‌های فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی اجرایی می‌کند.

شعبانی با اشاره به برخی از جشنواره‌های برگزار شده با همکاری سازمان فرهنگی از جمله جشنواره «ائل» بیان کرد: هم اکنون نیز جشنواره فیلم کوتاه با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در حال برگزاری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری زنجان در ادامه به برنامه‌ریزی انجام شده برای اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این هفته آداب، رسوم و سنن شهر زنجان معرفی خواهد شد.

*زنجان سالن یا تالار شهر ندارد

وی با اشاره به اینکه شهرداری با وجود امکانات بسیار خودش فاقد سالن و یا تالار شهر است، افزود: با توجه به مساعدت شورای شهر دوره پنجم و همچنین تلاش شهردار زنجان در تلاش هستیم که این امکان را نیز در زنجان فراهم کنیم.

شعبانی از برنامه‌ریزی برای اعیاد غدیر و قربان نیز خبر داد و افزود: با توجه به همکاری که با تکایا، مساجد و هیأت‌های مذهبی داریم در تلاش هستیم که برنامه‌های این ایام نیز به صورت فاخری برگزار شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری زنجان در ادامه به آتش‌سوزی رخ داده در پارک بانوان اشاره کرد و گفت: این حادثه با هوشیاری بانوان حاضر در پارک مهار شد، البته این موضوع به معنای عدم حضور به موقع آتش‌نشانی نیست ولی اقدام نیروهای پارک هوشمندانه بود.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش نیز مسابقات رالی در محدوده خانه بوران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این مسابقات نیز برنامه نوینی است که در زنجان برگزار خواهد شد. پارک بانوان غرب

شعبانی همچنین درباره افتتاح نیز گفت: طبق قولی که داده شده این پارک در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و پیشرفت فیزیکی آن هم بیش از 80 درصد است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری زنجان همچنین درباره اشرافیت سایر بناها به داخل پارک بانوان غرب نیز گفت: در آن پارک که ویژه بانوان است، فقط بانوان، البته با پوشش مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تلاشمان این است که رادیو شهر را روزانه به مدت هفت دقیقه در مسائل حقوق شهروندی با مشارکت صدا و سیما راه‌اندازی کنیم، تصریح کرد: در صورت موفقیت این طرح زمان آنرا افزایش خواهیم داد و امیدواریم این طرح را که در شهرهای مختلف کشور وجود دارد اجرایی کنیم.

شعبانی با تقدیر از شهردار و اعضای شورای در راستای حمایت از برنامه‌های فرهنگی گفت: امیدواریم این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد و بتوانیم در راستای حمایت از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کارهای خوبی را انجام دهیم.

Share this post