پایان کار کمیته آفرینش‌های هنری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان

پایان کار کمیته آفرینش‌های هنری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان

 

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: ۲۳ اثر در جشنواره آفرینش‌های فرهنگی و هنری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید زنجان برگزیده شدند.

کامران جعفری در آیین اختتامیه کمیته آفرینش‌های هنری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان که در سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با اشاره به برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: کمیته آفرینش‌های هنری در سطح ملی، در شهریورماه پارسال همزمان با آغاز به کار دبیرخانه، فعالیت خود را شروع کرد و برنامه‌ریزی‌های اولیه انجام، پوستر آن طراحی و پخش شد که فقط در فضای مجازی ۷۵۰۰۰ بار مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش، افزود: بخش اول عمومی بوده و در رابطه با همه شهدای دفاع‌مقدس کشور و بخش دوم به شهدای استان از جمله شهدای غواص، مدافعان حرم و سلامت اختصاص دارد. دیگر ویژگی بارز این جشنواره، استفاده از دانشجویان در همه مراحل جمع‌آوری و برگزاری جشنواره، ذیل سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان زنجان است.

این مسئول از جمع‌آوری ۲۰۰۴ اثر در مرحله ابتدایی کمیته آفرینش‌های هنری خبر داد و گفت: در بخش شعر ۱۰۱۲ اثر واصل شد که در بخش عمومی و ویژه به تفکیک هر کدام چهار اثر برگزیده شدند. در بخش خاطره‌نویسی ۵۲۰ اثر توسط هیئت داوران، داوری شد که در بخش عمومی چهار اثر و در بخش ویژه نیز سه اثر برگزیده شد. در بخش داستان‌نویسی هم چهار نفر در بخش عمومی و چهار نفر در بخش ویژه از ۴۷۲ اثر ارسال‌ شده، برگزیده شدند که در جمع ۲۳ اثر در این جشنواره حائز رتبه‌های برتر شدند.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان در رابطه با بانک جامع اطلاعات شهدا و ایثارگران استان زنجان، تصریح کرد: تهیه بانک جامع اطلاعات شهدا و ایثارگران از جانب اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس به جهاددانشگاهی زنجان واگذار شده و امیدواریم کتاب بخش‌های مختلف این جشنواره نیز برای استفاده، چاپ و عرضه شود.

جعفری برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان را رویداد بزرگ فرهنگی در استان دانست و یادآور شد: جهاددانشگاهی استان زنجان مسئولیت کمیته آفرینش‌های هنری را بر عهده داشت که تاکنون برنامه‌های متنوعی از قبیل برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری شب شعر و خاطره (قاف)، تولید آثار نمایشگاهی با موضوع شهدای دفاع‌مقدس و سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، تولید محتواهای چندرسانه‌ای، تشکیل گروه تئاتر دانشجویی، پوشش خبری خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، برگزاری برنامه رسالت قلم در حوزه دفاع‌مقدس و برگزاری اختتامیه نگاتیو سرخ در حوزه فیلم کوتاه برگزار شده است./ ایسنا

Share this post