پرداخت ۱۸هزارفقره تسهیلات اشتغال زایی در استان زنجان

بادپا

پرداخت ۱۸هزارفقره تسهیلات اشتغال زایی در استان زنجان

در ۵ ماهه اول سال جاری توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام شد:

پرداخت ۱۸هزارفقره تسهیلات  اشتغال زایی در استان زنجان

میهن نیوز: سرپرست مدیریت شعب استان زنجان بانک قرض الحسنه مهر ایران عصر دیروز در نشست خبری با تبریک هفته دولت وآغاز هفته بانکداری اسلامی اظهارداشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک مکمل در کنار سهامداران خود برای ارائه خدمات به آحاد جامعه بویژه اقشار نیازمند ومتوسط به پایین جامعه  فعالیت می کند.

بهرام بادپا با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران با ۵۳۰ شعبه و ۲۳۰ باجه در حال فعالیت است افزود: این بانک در استان زنجان ۱۶ شعبه دارد که شش شعبه آن در شهر زنجان و ده شعبه نیز در سایر شهرستان ها ارائه خدمات می کنند.

وی اضافه کرد: از نظر حجم سپرده گذاری بانک قرض الحسنه مهر ایران در سطح کشور رتبه دوازدهم را دارد و از این حیث در استان زنجان در بین بانکها رتبه ششم را دارد.

بادپا در ادامه با اشاره به اینکه این بانک توانسته ۳۰ هزار میلیارد ریال منابع در استان زنجان جذب کند یادآور شد: ۸۵% از این مبلغ به صورت تسهیلات در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

این مسئول بانکی اظهار کرد: با توجه به عملکرد مناسب بانک قرض الحسنه مهر ایران مردم از فرهنگ قرض الحسنه استقبال خوبی داشته اند.

وی گفت: مردم شریف استان زنجان تاکنون ۴۴۰ هزار مورد افتتاح حساب در بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان داشته اند که از بدو تأسیس این بانک تا مرداد ماه امسال ۲۵۰ هزار نفر بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال وام دریافت نموده اند و در این زمان نیز ۹۵۰۰ فقره وام ازدواج بالغ بر دو هزار میلیارد ریال به زوج‌های جوان پرداخت شده است.

بادپا تسهیلات به اشخاص مورد هدف کمیته امداد را ۱٣٠٠ فقره معادل ۴۵٠ میلیارد ریال و اداره کل بهزیستی را ۲۳۰ فقره معادل ۶٠ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در راستای فرزندآوری که از امسال استارت آن زده شده ۲۰۰ مورد تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان ادامه داد: در دو سال اخیر ۴۰ درصد از وام گیرندگان بدون ضامن تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا سه ماه آینده بیش از ۵۰ درصد خدمات بانکی شعب در بیرون از شعبه انجام خواهد شد گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران سعی دارد مشتریان به راحتی بتوانند با موبایل خود تسهیلات دریافت نمایند و اعتبارسنجی نیز از همان طریق انجام خواهد شد. لذا این موضوع گام موثری در بانکداری الکترونیکی و مشتری مداری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

بادپا در ادامه تصریح کرد: در راستای حمایت از تولیدات داخلی و کالاهای ایرانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با راه اندازی طرح کالا کارت توانسته خدمات ارزنده ای را ارائه نماید بطوریکه تعداد فروشگاههای طرف قرار داد در طرح کالا کارت بالغ بر ۲۶ هزار فروشگاه در کشور است که ۳۰۰ مورد از این فروشگاهها در استان زنجان هستند و تاکنون نیز به ۶ هزار و ۲۰۰ نفر وام خرید کالا و خدمات با اعتباری بالغ بر ۱٣٠٠ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان در پایان گفت: از ابتدای سال جاری ۲۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده که ۱۸ هزار فقره آن برای اشتغال‌زایی بوده و ۲هزار فقره نیز تسهیلات تکلیفی بوده است.

Share this post