پیشگیری از زمین‌خواری با سنددار کردن اراضی

رییس کل دادگستری زنجان

پیشگیری از زمین‌خواری با سنددار کردن اراضی

 رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: سنددار کردن اراضی توسط اداره ثبت اسناد و املاک استان، اقدامی موثر برای جلوگیری از معضل زمین‌خواری است.

به گزارش آوای میهن نیوز  به نقل از روابط‌عمومی دادگستری‌کل استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی،  در جلسه شورای قضایی استان زنجان، با بیان اینکه دوره جدید قوه قضاییه، دوره تحول و تعالی است، اظهار کرد: همه باید برای تحقق برنامه و سیاست‌های کلان قوه‌ قضاییه، پای کار بوده، اقدام عملی داشته باشند و این امر شدنی است.

وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه مشترک شورای عالی قوه قضاییه و شورای قضایی استان‌ها به ریاست رئیس جدید قوه قضاییه، افزود: در این جلسه، رییس قوه قضاییه بر اجرای دستورالعمل و بخشنامه‌ها با جدیت و قوت در همه حوزه‌ها و مراکز استان‌ها تاکید داشت که استان زنجان در اجرای دستورهای رییس قوه قضاییه، اهتمام مضاعف خواهد کرد و انتظار ما از همه مدیران و اعضای شورای قضایی، همراهی و همکاری بر اجرای دقیق برنامه‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه صرف تشکیل جلسات بدون داشتن خروجی مثبت، معنا و ارزشی ندارد، ادامه داد: در استان زنجان اهتمام جدی برای پیگیری برنامه‌ها و سیاست‌های قوه‌ قضاییه وجود دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، مبارزه با فساد و زمین‌خواری را موضوعی مهم، مورد تاکید و اولویت‌دار قوه قضاییه اعلام و تصریح کرد: سنددار کردن اراضی توسط اداره ثبت اسناد و املاک استان، اقدامی موثر برای جلوگیری از معضل زمین‌خواری است که توجه و اهتمام به این مقوله باید در دستور کار اداره ثبت اسناد و املاک استان قرار گیرد.

صادقی‌نیارکی یادآور شد: از اولویت‌های استان، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی، زندانی‌دار و دستور قرارهای بازداشت موقت است که پیگیری‌های لازم برای تسریع در امور و گزارش اقدامات باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه پایان شش ماهه اول سال قرار داریم و درخواست ما از سازمان‌های تابعه این است که ارزیابی برنامه‌ها را از حیث پیشرفت کاری و برنامه‌ریزی برای پایان سال برای بهره‌برداری ارائه کنند. همچنین انتظار می‌رود تا پایان شهریورماه، شعب نامتعارف موجود در استان کاهش یابد.

 

جلوگیری از زمین خواری

Share this post