کانون های فرهنگی و هنری مساجد حلقه واسط بین مردم و حاکمیت هستند

کانون های فرهنگی و هنری مساجد حلقه واسط بین مردم و حاکمیت هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: آنچه امروز جایش خالی است، امید است و ما نیازمند ایجاد و تزریق امید در جامعه هستیم.

امرالله حسنی در نشست با مسئولان کانون های فرهنگی و هنری رابط شهرستان های استان به ضرورت تقویت عزت نفس و خودباوری در اعضای کانون های مساجد تاکید کرد و افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مثابه حلقه میانی بین مردم و حاکمیت هستند و نقش زیادی در ایجاد انگیزه و شور در جوانان و نوجوانان برای فعالیت های فرهنگی دارند. 

وی ادامه داد: در شرایط که مسائل اقتصادی باعث شده امید مردم کم شود، در این وضعیت نباید طوری عمل کنیم که خسران ببینیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تا زمانی که خودباوری در بین جوانان نباشد به مشکل برمی خوریم، خودباوری و عزت نفس در بین جوانان فعال در مساجد را می توان با ارتباط مستمر با آنان افزایش داد.

حسنی به اعتبار محدود حوزه فرهنگ و هنر اشاره و خاطرنشان کرد: کمبود بودجه نباید مانع از تلاش متولیان و دغدغه مندان در عرصه فرهنگی و هنری باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در دولت انقلابی، هماهنگی بین دستگاه های فرهنگی را شاهد هستیم، گفت: باید با تلاش شبانه روزی خلأهای فرهنگی را جبران کنیم. 

فعالیت ۳۸۲ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در استان زنجان

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان نیز در این جلسه از فعالیت ۳۸۲ باب کانون فرهنگی هنری مشاجد در این استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر ۱۶۶ باب کانون در شهرستان زنجان، ۹۰ باب در شهرستان خدابنده، ۳۱ باب در شهرستان ابهر، ۲۹ باب در شهرستان طارم، ۲۴ باب در شهرستان ماهنشان، ۲۳ باب در شهرستان خرمدره، ۸ باب در شهرستان ایجرود و ۱۱ باب د ر شهرستان سلطانیه فعالیت دارند. 

محسن اسلامی با اشاره به وجود ۱۹ رابط فهما در استان گفت: به ازای ۲۵ باب کانون فرهنگی و هنری یک رابط فهما تعریف شده است.

گفتنی است “فهما” مخفف عبارت فرهنگی و هنری مساجد ایران است و شامل سامانه ای است که در راستای ثبت‌نام اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری، ثبت فعالیت‌ها و رویدادهای این کانون‌ها در سطح کشور فعالیت می کند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به اجرای طرح آموزش مدیریت فرهنگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه با همکاری سپاه، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و هدف از آن آشنایی اعضای کانون ها با روش مدیریت فرهنگی در مسجد است.

Share this post