کوچکترین بیمار دیالیزی زنجان با پیوند کلیه به زندگی عادی بازگشت

کوچکترین بیمار دیالیزی زنجان با پیوند کلیه به زندگی عادی بازگشت

آوای میهن نیوز – مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: کوچکترین بیمار دیالیزی استان با دریافت کلیه به زندگی عادی بازگشت.

محمدرضا طهماسبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این بیمار کم سن ترین بیمار دیالیزی استان و متولد سال ۱۳۸۵ بود که از سه سال پیش به دلیل مشکلات کلیوی به اجبار وارد چرخه دردناک دیالیز شده بود.

وی با اشاره به افزایش آمار پیوند در سال‌جاری نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: پیوند کوچک‌ترین بیمار دیالیزی، یازدهمین مورد پیوند کلیه در استان طی شش ماه امسال است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به افزایش هزینه پاداش چند ۱۰۰ میلیون تومانی اهداکنندگان زنده و تأمین هزینه این مبلغ توسط بیمار دیالیزی ادامه داد: با افزایش فرهنگ‌سازی اهدای عضو طی سال های گذشته  شاهد افزایش چشم‌گیر پیوند کلیه از جسد در استان هستیم.

طهماسبی با بیان اینکه اهدای عضو فرصتی دوباره برای تجدید زندگی افراد دیالیزی است،  افزود: باید در این زمینه اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود تا شاهد افزایش اهدای عضو پس از مرگ مغزی باشیم.

وی با اشاره به افزایش هزینه آزمایشات پیش از پیوند و هزینه پاداش کلیه، خاطر نشان کرد:  همراهی و همکاری خیرین در این زمینه می‌تواند موجب رهایی بسیاری از بیماران واجد شرایط پیوند از چرخه دردناک دیالیز شود.

Share this post