گیلان پیوند دهنده ارتباطات تجاری ایران با همسایگان است

استاندار گیلان

گیلان پیوند دهنده ارتباطات تجاری ایران با همسایگان است

استاندار گیلان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و توسعه صادرات غیرنفتی در شهرستان مرزی بندر آستارا مطرح کرد؛

ضرورت رونق واحدهای تولیدی صادرات محور برای حضور فعالانه در بازار اوراسیا/ گیلان پیوند دهنده ارتباطات تجاری ایران با همسایگان است

استاندار گیلان بر ضرورت تسهیل امور مرتبط با بازرگانان، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی به ویژه در راستای صادرات تاکید و تصریح کرد: انتظار می‌رود شاهد رونق فعالیت واحدهای تولیدی صادرات محور باشیم چراکه بازار ارزشمند اوراسیا یکی از ظرفیت‌های خوب در این حوزه است که باید از آن استفاده بهینه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع امروز (دوشنبه) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در فرمانداری شهرستان آستارا برگزار شد، به نامگذاری سال جدید تحت عنوان جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و استفاده از همه ظرفیت های داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: رییس‌جمهوری و مجموعه دولت تدبیر و امید با برنامه های مشخص از همه خادمان مردم خواستار اجرایی کردن این برنامه‌ها با تلاش مضاعف هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان به رشد صادرات کالاها از لحاظ وزنی، ارزی و ریالی در سال گذشته و استمرار این روند در سال جاری اشاره کرد و گفت: طی ۲ ماه نخست امسال به لحاظ وزنی بیش از ۱۶۶ هزار تن با رشد ۳۳ درصدی و افزون بر ۸۰ میلیون دلار با رشد بیش از ۶۰ درصدی ، صادرات صورت گرفته است.

وی افزود: بسیار امیدوارم که هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات در امسال با همت بازرگانان، تولیدکنندگان و مجموعه فعالان بخش خصوصی و هماهنگی اتاق بازرگانی و تلاش مدیران دولتی و سایر ارگان های ذیربط قضایی، امنیتی، نظارتی و نظامی محقق شود.

استاندار گیلان به شرایط حاکم بر کشورهای دنیا به سبب شیوع کرونا و محدودیت ها و آسیب های ایجاد شده، اشاره کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته این آسیب ها در کشورمان نسبت به دیگر کشورها کمتر بوده و طی ماه های اخیر با تلاش بازرگانان و دیگر سازمان ها از جمله گمرک، حمل و نقل، دامپزشکی، استاندارد و … شاهد تداوم روند صادرات و واردات بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: دیپلماسی فعال سیاسی و اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران براساس راهبردها و تلاش سفرای کشورمان در حوزه اوراسیا و نمایندگی وزارت خارجه در استان همواره در کنار بازرگانان و فعالان بخش خصوصی هستند.

دکتر زارع اظهار داشت: استان گیلان پیوند دهنده ارتباطات تجاری و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه بوده و بیشترین ارتباط را در این خصوص برقرار می کند و باید در این مسیر از ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری لازم صورت گیرد.

وی به ظرفیت‌های شهرستان بندری آستارا نیز اشاره کرد و گفت: برخورداری از مرزهای سه گانه دریایی، زمینی و ریلی و وجود منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند بستر گسترش فعالیت های تجاری و اقتصادی را فراهم سازد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تسهیل امور مرتبط با بازرگانان، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی به ویژه در راستای صادرات تاکید و تصریح کرد: انتظار می‌رود در روند فعالیت واحدهای تولیدی صادرات محور شاهد رونق باشیم چراکه بازار ارزشمند اوراسیا یکی از ظرفیت‌های خوب در این حوزه است که باید از آن استفاده بهینه شود.

Share this post