یادواره ای به دعوت شهدا

یادواره ای به دعوت شهدا

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش گفت: همه ما دست به دست میدهیم تا یادواره ومراسمی در شان شهدا برگزار کنیم ولی واقعیت این است که شهدا ما را دعوت کرده‌اند و به دعوت شهدا یادواره برگزار می کنیم.  

علی باقرزاده در یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم در راستای برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، اظهار کرد: شهدا زنده و ناظر هستند و این جزو اعتقادات دینی ما است. میزبان واقعی این یادواره و دعوت‌کننده اصلی آن‌ها شهدا هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۱ هزار شهید فرهنگی، افزود: برنامه‌ای که برای شهدا برگزار می‌شود به امداد و دستگیری آن‌ها است و آثار آن را می‌توان در نیات خالصانه برگزارکنندگان مشاهده کرد.

باقرزداه به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل های امروز جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در این مقطع ترویج ایثار شهادت به معنای ترویج فرهنگ کارو تلاش بی وقفه، وقف کردن خود برای خدمت به مردم و کشور، شناسایی دقیق فرصت‌ها و نیز دشمنی ها و استواری در مسیر آرمان های انقلاب و آمادگی قیام در راه خدا  است.

وی با بیان اینکه امروز همه ما تکلیف سنگینی در قبال شهدا بر دوش داریم، گفت: شهدا مصداق امانت الهی و ذخیره فرهنگی و علمی کشور هستند، از این رو راه، مرام، خاطرات، زندگی و اندیشه های آنان امانت است و مالک این امانت نسل های آینده کشور هستند.

این مسئول ادامه داد: ظاهر قضیه آن است که ما تکریم کرده و مراسم برگزار کرده‌ایم، ولی واقعیت این است که شهدا ما را دعوت کرده‌اند. افراد خاص برای یادواره دعوت می‌شوند و ما مدیون شهدا بوده و منت آن‌ها بر سر ما است.

وی با بیان اینکه هر کسی توفیق پیدا کند و برای شهدا گام بردارد،  شهدا برای آنها قدم خیر برمی‌دارند، تصریح  کرد: محال است افراد، کاری برای شهدا انجام دهند و شهدا آن را بی‌جواب بگذارند. هیچ چیز به اندازه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و خدمت به خانواده آن‌ها ارزشمند نیست؛ این همه کارمند وجود دارد اما افراد اندکی می‌توانند به شهدا و خانواده آن‌ها خدمت کنند.

باقرزاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تاکید کرد: هر کس می‌تواند، باید یک پیام‌رسان و مبلغ باشد. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، امنیت‌آور، قدرت‌ساز و اقتدارآفرین بوده و این اقدام تحول‌ساز است.

وی با بیان اینکه آمادگی برای فداکاری برای کشور مولفه مهمی برای پیشرفت در کشور است، اظهارداشت: اگر این مولفه وجود داشته باشد، سایر مولفه‌های قدرت نیز موثر است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش ادامه داد: بر اساس فرمایش امام راحل، شهدا مظهر قدرت و اقتدار کشور هستند و اقتدار امروز به برکت خون پاک شهیدان است.

 این مسئول با اشاره به اینکه تلاش برای ارتقای دانش یعنی فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: شناسایی فرصت‌ها و دشمنی‌ها و استواری در مسیر انقلاب اسلامی یعنی داشتن فرهنگ ایثار؛ فرهنگ ایثار و شهادت یعنی آمادگی برای جهاد در راه الله و در حال حاضر قیام برای دانش‌آموز فراگیری برترین علوم و  فنون برای خدمت‌رسانی به مردم است.

وی افزود: در تبیین سیره شهدا باید مراقب تحریف باشیم و از آنان چهره های دست نیافتنی نسازیم، شهدا همچون همه ما بودند ولی در مقطعی در مسیر زندگی خود تصمیم های بزرگ گرفتند و ماندگار شدند.

باقرزداده گفت: دانش آموز شهید علی لندی همچون همه دانش آموزها بود ولی در یک لحظه تصمیم بزرگ گرفت برای نجات همنوعان خود به دل آتش بزند.

Share this post