یشرفت های ایران با وجود تحریم ها خیره کننده است

یشرفت های ایران با وجود تحریم ها خیره کننده است

عضو شورای نگهبان:
پیشرفت های ایران با وجود تحریم ها خیره کننده است
عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به پیشرفت های انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف گفت: پیشرفت های ایران با وجود تحریم ها و فشارها خیره کننده است.
دکتر محمد دهقان در مراسم استانی بزرگداشت یوم الله ۱۲ بهمن در مزار شهدای رشت اظهار داشت: تحریم هایی که علیه کشور ما انجام شده اگر علیه هر کشوری در منطقه ایجاد می شد، یک هفته هم دوام نمی آوردند.
وی با اشاره به تحریم های فلج کننده آمریکا علیه ملت ایران طی سال های اخیر اضافه کرد: آمریکا علیه این ملت و کشور از هیچ توطئه و فشار و تحریمی کوتاهی نکرد و طی ۴۲ سال پیروزی انقلاب اسلامی، لحظه ای نبوده که نبردی با آمریکا نداشته باشیم و هماره هم آغاز کننده، آنها بوده اند.
عضو شورای نگهبان با بیان اینکه آمریکایی ها فکر می کردند با تشدید تحریم ها، کار ایران تمام است، افزود : اما این بار هم ناکام ماندند زیرا ملت و کشور ایران آنقدر قدرت دارد که در سایه همدلی و اتحاد و استفاده از ظرفیت های داخلی می تواند از این تحریم ها عبور کرده و کشور را به پیشرفت جهشی برساند.
وی با بیان اینکه در بسیاری از شاخص ها در منطقه از رتبه اول برخورداریم، اظهار داشت: طبق اعتراف نشریات آمریکایی رتبه ارزیابی آنها از کشور ایران در همه ابعاد جایگاه سیزدهم جهان است.
دهقان در ادامه با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی مقتدر هستیم، خاطر نشان کرد: تردیدی نیست که دشمن، دشمنی می کند و آنچه که بتواند در این دشمنی علیه ما به کار می گیرد.
وی اظهار داشت: در این ۴۲ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آمریکایی ها، مزدوران و هم پیمانان آنها از هیچ توطئه ای علیه ما دریغ نکردند، جنگ تحمیلی را رقم زدند، گروه های ضد انقلاب را علیه ملت و کشور ما بسیج و عملیات های تجزیه طلبانه را طراحی کردند اما همه تیرهایشان به سنگ خورد.
حضور امام راحل در میدان مبارزه عامل بیداری ملت شد
عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی با بیان اینکه اخلاص و روح بلند امام راحل موجب بیداری شد، گفت: حضور امام راحل در میدان مبارزه موجب بیداری ملت شد.
وی با اشاره به سالروز ورود امام راحل به کشور افزود: این مراسم بهانه ای است تا ما نگاهی به گذشته داشته باشیم و راهی را که امام به ما نشان داده خوب بشناسیم و لذت دنیا و سعادت آخرت را تامین و تضمین کنیم.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فیلسوف، فقیه و عارفی بزرگ بود و این ویژگی ها بخشی از شخصت بنیانگذار جمهوری اسلامی به شمار می رود، اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ویژگی که شخصیت امام (ره) را در کنار شخصیت های بزرگ ملی، عرفانی و فلسفی متمایز کرده جهاد و مبارزه ایشان علیه طاغوت و استکبار بوده است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطر نشان کرد: از صدر اسلام تاکنون جهان تشیع و اسلام، شخصیت های بزرگ علمی را به بشر معرفی کرده است اما هیچ کدام نتوانسته اند خدمتی را که امام (ره) به اسلام کرد، انجام دهند.
وی بیان داشت: اما چهره ای برجسته بود از آن رو که از همه داشته های علمی، فلسفی، عرفانی و دارایی خود برای جهاد و مبارزه علیه تحجر و استکبار استفاده کرد.
دهقان با بیان اینکه امام خمینی (ره) انسانی خدایی، مردی با اخلاص، اهل معرفت و معنا بود، اظهار داشت: این بزرگ مرد چون به خداوند متعال اتکا داشت از هیچ کس نمی هراسید، او بدون تجهیزات، امکانات و پشتیبانی در برابر شاه ایستاد.
وی بیان داشت: امام راحل در چنین روزی طلیعه پیروزی را به جهانیان نشان داد، او در کنار معنویت اهل عقلانیت بود به مسایل روز جهان کاملا واقف بود، سیاست مداری تمام عیار بود نه سیاست مدارانی که امروز در دنیا، سیاست مدار شناخته می شوند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: جهاد و مبارزه متناسب با این انقلاب؛ جهادی بود که یک شخص بتواند ملت را به صحنه بیاورد و امام خمینی (ره) این کار را کرد.
وی با بیان اینکه امام (ره) با مبارزه خود، شاه را از کشور بیرون راند و حکومت کهنه و مورثی را از بین برد، ادامه داد: روحیه مبارزاتی و جهادی امام موجب شد تا در مدت ۱۰ روز بستری فراهم شود تا با عنایت الهی و توسل به ائمه معصومین انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی برسد.
دهقان بیرون راندن شاه و براندازی حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را یکی از دستاوردهای مبارزه امام راحل عنوان کرد و افزود: امام راحل کشور را از سلطه شاهان بیرون کشید و به مردم تحویل داد تا خود بر سرنوشت شان حاکم شوند و با رای ۹۸ درصدی مردم حکومت جمهوری اسلامی تشکیل شد و در تمام آن سالها امام خمینی (ره) قدم به قدم با مردم حرکت کرد.
یکی از پیشرفت های کشور ایران، توسعه سیاسی است
دهقان در بخشی دیگر از سخنانش از جمله پیشرفت های کشور را توسعه سیاسی دانست و افزود: صدها سال ایران حاکمانی داشت که مردم در آن کاره ای نبودند و اطلاعاتی از اوضاع کشور نداشتند.
وی با بیان اینکه مردم در کشور جمهوری اسلامی در صحنه هستند و امام خمینی (ره) سطح فکر جامعه را بالا برد، تصریح کرد: امام خمینی (ره) قدم به قدم با مردم حرکت کرد تا مردم همه سرنوشت شان را خود تعیین کنند.
وی یکی از ویژگی های امام راحل را عقلانیت او در برابر استکبار عنوان کرد و افزود: امام (ره) می دانست که خوی استکباری آمریکا و نظام سلطه اقتضا نمی کند که کوتاه آمده و عقب نشینی کنیم و لبخند بزنیم تا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به ما ترحم کنند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه مشکل ما با آمریکا و استکبار با کوتاه آمدن و لبخند زدن حل نمی شود و امام راحل این را می دانست، اظهار داشت: سران استکبار نامه ها به امام می نوشتند اما ایشان محکم پاسخ شان را می داد و می دانست که کوتاه آمدن ما موجب پیش روی آنها می شود.
وی بیان داشت: استکبار ستیزی، مقابله با ظلم، هوشیاری در برابر آمریکا و سیاست نه شرقی و نه غربی از شاخصه های خط امام (ره) بود، آمریکا تهدید می کرد امام راحل می فرمود، هیچ غلطی نمی تواند بکند.
دهقان اضافه کرد: اکنون بیش از همه زمان ها بر ملت ایران روشن است که استکبار قابل اعتماد نبوده و به وعده هایش وفادار نیست وبیش از آنچه که تصور کنیم بد عهد است و امام راحل این مهم را اول انقلاب بیان کرده بود.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بر خدا توکل و با استکبار مبارزه کرد و ملت نیز از ایشان آموخت، تصریح کرد: این بدان مفهوم نیست که ما اهل مذاکره و گفت و گو نیستیم و باید از همه ظرفیت ها برای پیشرفت کشور جمهوری اسلامی استفاده کنیم اما ظرفیت ما تنها آمریکا و غرب نیست.
عضو حقوقدان شورای نگهبان اظهار داشت: مکتب امام خمینی (ره) منجر به این شد تا مکتبی قوی و معتقد در راس شکل گیرد و شهید سلیمانی یکی از تربیت یافتگان این مکتب بود که خودش صاحب مکتبی در ذیل مکتب امام شده است.

Share this post