۱۱ اثر در مرحله نهایی جشنواره ملی پانتومیم به روی صحنه می روند

ساسان قجر

 ۱۱ اثر در مرحله نهایی جشنواره ملی پانتومیم به روی صحنه می روند

آوای میهن نیوز- دبیر نخستین جشنواره ملی پانتومیم با اشاره به اینکه  ۱۱ اثر از بین ۴۱ اثر متقاضی حضور در این جشنواره، در مدت ۲ روز برگزاری این رویداد هنری در زنجان به روی صحنه می روند. اظهارداشت: علاوه بر ۴۱ گروه که از ۲۱ استان کشور متقاضی حضور در نخستین جشنواره ملی پانتومیم بودند، ۱۷ گروه خارجی نیز مایل بودند به عنوان مهمان در این جشنواره باشند که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها، حضور گروه های خارجی در این رویداد هنری به سال آینده موکول شد.

ساسان قجر امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ما افزود: نزدیک به هشت سال برای راه اندازی جشنواره ملی پانتومیم در زنجان تلاش کردیم،  وبه علت جابجایی مدیران در سطح ملی و استانی متاسفانه برگزاری جشنواره به  تاخیر افتاد.

ویبا بیان اینکه نخستین جشنواره ملی پانتومیم به میزبانی زنجان از امروز/۲۰ اردیبهشت/ ساعت ۱۰ آغاز بکار می کند، گفت: ۱۱ اثر راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره طی ۲ روز در فرهنگسرای امام خمینی(ره) شهر زنجان به روی صحنه می روند و آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان نیز روز پنجشنبه /۲۲ اردیبهشت/ ساعت ۱۷:۳۰ در همین مکان برگزار می شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی پانتومیم با بیان اینکه در انتخاب آثار تلاش بر این بود تا کارهایی که توانسته بودند به مفاهیم و تکنیک های پانتومیم نزدیک شوند، برای مرحله نهایی انتخاب شوند، افزود: یونس ولی پور، فرزان دلفانی، حمید عزتی و حمیدرضا رستم‌خانی اعضای هیات انتخاب آثار این جشنواره بودند.

وی ادامه داد: علیرضا ناصحی، یاسر خاسب و یونس ولی پور داوری آثار نخستین جشنواره ملی پانتومیم ایران را بر عهده دارند و مصطفی محمودی به عنوان دبیر و امین اشرفی به همراه علی آقاجانلو به عنوان داوران بخش منتقدان جشنواره ملی پانتومیم ایران انتخاب شدند.

دبیر نخستین جشنواره ملی پانتومیم با تاکید بر اینکه پانتومیم زبان بین المللی تئاتر ونمایش است اضافه کرد: تماشگر می تواند با زبان بدن ارتباط برقرار کند واحتیاج به زبان وگویش خاصی نیست لذا تئاتر عمل دراماتیک بر روی صحنه است اما پانتومیم خود عمل روی صحنه است که از این طریق می توان تمام فرهنگ ها  را به تماشاگر منتقل کرد.

گفتی است راه یافتگان به مرحله نهایی – آه لیدی مکبث، نوشته غلامرضا یونس‌فرد و کارگردانی سهیلا میرزاخانی از استان مرکزی شهر اراک- اُد قالاسی، نوشته و کارگردانی مهدی صالحیار از استان آذربایجان شرقی شهر مرند- اسیر آزاد،‌ نوشته آزاده شهریار و کارگردانی سجاد آقا بابایی از استان تهران شهر تهران- اکسیژن پوک، نوشته و کارگردانی سید میلاد آل عبایی از استان هرمزگان شهر بستک- انتظار، نوشته کبری شعبانی و کارگردانی علی عماری از ‌استان زنجان شهر طارم- ایموجی، نوشته و کارگردانی سید خمینی ناظمی از استان کرمان شهر کرمان- بازیچه و زندگی، نوشته مژده مرادی و کارگردانی بهزاد اسکندری از استان کرمانشاه شهر کرمانشاه- پنجره، نوشته و کارگردانی سعید افخمی نمین از استان اردبیل شهر نمین- سقوط، نوشته و کارگردانی شهاب پیر ولی از استان مرکزی، شهر اراک- کلروفیل، نوشته رضا باقر پور و کارگردانی رضا نیک خواه از استان آذربایجان شرقی شهر تبریز- ME ،نوشته و کارگردانی علیرضا اسماعیلی از استان کردستان شهر سقز- و نوازنده نوشته و کارگردانی اصغر محمدی از استان زنجان شهر زنجان می باشند.

Share this post