۴۰۰ هزار پیام صوتی کرونایی در قزوین تهیه و ارسال شد

۴۰۰ هزار پیام صوتی کرونایی در قزوین تهیه و ارسال شد

معاون استاندار قزوین:

۴۰۰ هزار پیام صوتی کرونایی در قزوین تهیه و ارسال شد

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: در یک طرح ابتکاری به منظور آگاه سازی شهروندان در مقابله با ویروس کرونا، ۴۰۰ هزار پیام صوتی به مشترکان تلفن ثابت در استان ارسال شد.

منوچهر حبیبی افزود: در کمیته ارتباطات قرارگاه مقابله با کرونا در استان، شرکت مخابرات ملزم شد که برای ۴۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت، پیام صوتی کرونایی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهیه و ارسال کند.

وی گفت: این طرح، تقریباً همه مشترکان ثابت استان را در بر می‌گیرد که خوشبختانه انجام شد و حتی برای برخی مشترکان چندین بار تماس تلفنی صورت گرفت تا پیام صوتی به دست مشترکان برسد.

معاون استاندار قزوین با اشاره به طرح‌های ابتکاری دیگر برای مقابله با کرونا، گفت: طرح هر معلم سه دقیقه با کرونا با همکاری آموزش و پروش استان در حال اجرا است چون امروز ۹۵ درصد خانواده‌های استان در منزل دانش آموز دارند و باید طرح‌های متناسب با آنها برای آگاه سازی در برابر کرونا اجرا شود.

وی گفت: در این طرح، تمامی مدیران و معلمان ملزم شده‌اند که در کنار هر درس، سه دقیقه در مورد کرونا صبحت کنند که مورد استقبال دانش آموزان و خانواده آنها قرار گرفته است.

۴۰۰ کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی در قزوین تأمین می‌شود

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: در یک طرح ابتکاری به منظور خالی شدن تخت‌های بیمارستانی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ۴۰۰ کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی تهیه می‌شود تا با استفاده از آنها در منازل خود دوره درمان را سپری کنند.

حبیبی افزود: در این خصوص با دانشگاه علوم پزشکی استان به توافق رسیده‌ایم تا برخی از بیمارانی که امکان مراقبت از آنها در منزل وجود دارد با در اختیار گرفتن این کپسول‌ها در منزل تحت مراقبت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه وجود کپسول اکسیژن برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا امر حیاتی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: با انجام این طرح که با همکاری نیروهای مستقر در محلات در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی انجام می‌شود، اکسیژن‌ رسانی به موقع به بیماران مبتلا با علایم حاد تنفسی صورت می‌گیرد تا ضمن خالی شدن تخت‌های بیمارستانی برای تسریع در فرایند بهبودی بیماران در منزل اقدام شود.

نیروهای مازاد دستگاه‌ها در هفته پیش رو، در خدمت قرارگاه مقابله با کرونا هستند

حبیبی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی در مدت اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها افزود: در این خصوص دستورالعمل یک سوم و یک دوم صادر شده است و از ظرفیت مابقی یک سوم نیروها به عنوان نیروهای نظارتی و کارهای کنترلی استفاده خواهد شد تا مشکلی در اجرای طرح پیش

وی گفت: در هفته پیش رو نیز دستگاه‌های استانداری، فرمانداری‌ها، مراکز بهداشت و درمان استان، نیروی انتظامی، صدا و سیما، هلال احمر، آتش نشانی و دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب، برق، گاز، مخابرات و شرکت پخش فراورده‌های نفتی، بخش خدمات شهری شهرداری‌ها و معاونت راهداری اداره کل راهداری استان به صورت کامل فعال خواهند بود.

معاون استاندار با بیان اینکه بانک‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعال خواهند بود، اضافه کرد: دستگاه‌هایی چون حوزه هنری، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه‌های علمیه، سازمان مهندسی، حج و زیارت، اسناد رسمی، خدمات قضایی و دفاتر الکترونیک به صورت کامل در طول هفته تعطیل هستند.

این مسوول گفت:  افزود: همچنین بخش اداری اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان قزوین و مناطق چهارده‌گانه با ظرفیت ۱۰ درصد فعال خواهند بود ضمن اینکه آموزش مجازی دانش آموزان همچنان ادامه دارد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: در این هفته، هیچ کدام از کارکنان ادارات حق خروج از استان را ندارند زیرا این تعطیلات احتیاطی است و باید نیروها در این مدت در دسترس و آماده به خدمت باشند.

Share this post