«۵۵ کیلومتر» از «۱۱۳ کیلومتر» محور سلطانیه به قیدار و همدان آسفالت‌ریزی شده است

«۵۵ کیلومتر» از «۱۱۳ کیلومتر» محور سلطانیه به قیدار و همدان آسفالت‌ریزی شده است

اوای میهن نیوز:معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نزدیک «۵۵ کیلومتر» از «۱۱۳ کیلومتر» محور سلطانیه به قیدار و همدان آسفالت شده و زیر بار ترافیک رفته است و ادامه این محور به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خیرالله خادمی در بازدید از پروژه‌های راهسازی استان زنجان و در حاشیه بازدید از محور سلطانیه به قیدار و همدان، گفت: نماینده مردم قیدار در مجلس شورای اسلامی (سید البرز حسینی)،برای تامین مالی این محور تلاش‌ها و پیگیری‌های خوبی دارند.
وی با بیان اینکه محور سلطانیه به قیدار و همدان از محورهای بین استانی است چرا که استان همدان را به استان زنجان وصل می‌کند، ابراز داشت: همچنین این محور در قالب کریدور شمالی و جنوبی بوده و بخشی از این محور به طول «۱۱۳ کیلومتر» از سلطانیه تا انتهای حوزه استان زنجان است و نزدیک «۵۵ کیلومتر از ۱۱۳ کیلومتر» آسفالت شده و تردد در این محور صورت می‌گیرد و ادامه این محور به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با پیگیری‌های عمل آمده و سفر رئیس جمهور به استان زنجان طی سال گذشته و بازدید از محور سلطانیه به قیدار و همدان، خوشبختانه از محل منابع ماده ۵۶ قانون به این پروژه تامین مالی مصوب شد.
خادمی تاکید کرد: برای این محور ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک ملت که همکاری خوبی داشتند مصوب شده و هفته‌های آینده، در نزدیکترین زمان ممکن قسط اول ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه تزریق می‌شود تا شاهد تسریع در اجرای این پروژه توسط پیمانکاران باشیم.
وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته امید می رود قطعه «۲» که حد فاصل بین قیدار به سلطانیه است، با توجه به وجود تردد زیاد در این محور در آینده نزدیک زیر بار ترافیک برود.
معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه تسریع در اجرای عملیات ساخت «قطعه ۳» محور سلطانیه به قیدار و همدان از برنامه‌های مهم این وزارتخانه است، گفت: در تلاش هستیم عملیات اجرایی ساخت «قطعه ۳» هم سرعت بگیرد و بخش‌هایی از این قطعه آسفالت شود و مورد استفاده مردم قرار گیرد.
خادمی متذکر شد: «قطعه ۴» محور سلطانیه به قیدار و همدان انتهای حوزه استحفاظی استان زنجان است که به پیمانکار واگذار شده و کارهای عملیات خاکی شروع شده است و در اولویت بعدی نزدیک «۴۰ کیلومتر» «قطعه ۴» را به مردم تحویل بدهیم تا به صورت چهار خطه از این محور استفاده کنند.

Share this post