۶۶ درصد واحدهای پرورش طیور کشور دارای بیمه هستند

۶۶ درصد واحدهای پرورش طیور کشور دارای بیمه هستند

میهن نیوز-قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با اشاره به اقدامات حمایتی بیمه کشاورزی، گفت: در حال حاضر ۶۶ درصد واحدهای پرورش طیور دارای بیمه هستند و این اجبار از جهت اهمیتی است که حاکمیت برای امنیت غذایی قائل است.

در مراسمی، با حضور مسئول بسیج کشاورزی کشور ، قائم مقام بیمه کشاورزی و مسئولان استان از کشاورزان نمونه استان که در حوزه بیمه نیز نقش فعالی داشتند تجلیل شد.

علیرضا آل امین ، در این مراسم، با بیان اینکه زنجان در حوزه کشاورزی از لحاظ تنوع محصولات، استان بی نظیری است، گفت: متأسفانه در انعکاس این ظرفیت ضعیف عمل شده است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور، با اشاره به بازدید خود از مزارع کشاورزی ابهر و خرمدره، افزود: در این مناطق (مناطق خسارت دیده ابهر و خرمدره) حدود ۱۰ درصد بیمه کشاورزی داشتند که طبق قرارداد خسارت این کشاورزان در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

وی، با اشاره به موافقتنامه بیمه دام و محصولات کشاورزی در مقابل خسارات حیات وحش، گفت: امضای این موافقتنامه برای پرداخت خسارت به کشاورزان و دامدارانی است که از حیات وحش آسیب می‌بینند که این موضوع می‌تواند با جلب مشارکت جوامع محلی، به مدیریت سازگاری با تعارضات حیات وحش کمک کند.  

در ادامه این مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه، محمدرضا جهانسوز، نیز با اشاره به اینکه برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار باید از کشاورز و محصولات کشاورزی حمایت شود، اضافه کرد: عدم توجه به مسائل اقتصادی کشاورز سبب بروز مشکلات بسیاری می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور، با بیان اینکه بحث این است که واقعا بیمه کشاورزی مسئله صرفا اقتصادی نیست، بلکه امنیتی است، اضافه کرد: وقتی کشاورز خیالش از امنیت راحت باشد و بداند که کشاورزی برایش منفعت و درآمد دارد، قطعا حرکت منطقی خواهد داشت.

وی، با اشاره به اینکه متأسفانه سطح پوشش و فرهنگ بیمه کشاورزی بسیار پایین‌تر از حدی است که باید باشد، اضافه کرد: بیمه برای اینکه راهبردی باشد قطعا باید توام با درآمد و درآمدهایی برای کشاورز باشد.

مسئول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور، با اشاره به آمادگی پایگاه های بسیج برای ترویج فرهنگ استفاده از بیمه گفت: در این راستا شبکه مردمی بسیج در همه استان‌ها در اختیار بیمه خواهد بود و امیدواریم این شبکه به صورت ویژه فعالیت داشته باشد.

همچنین، دراین مراسم اصغر احمدی، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی امروز قادر به تقبل حق بیمه‌های مربوط نیست و بیمه باید همه خطرات را پوشش دهد؛ گفت: انتظار داریم بیمه محصولات کشاورزی همانند خودرو پوشش دهنده باشد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان، با اشاره به اینکه امروز بیمه کشاورزی غرامت کل بیمه را پوشش نمی‌دهد و الان کشاورزان از حق بیمه و پوشش های بیمه‌ای گریزان هستند، گفت: باید در این حوزه بازنگری لازم صورت گیرد.

روح‌الله حسنی، هم در ادامه این مراسم تجلیل، با اشاره به اینکه سیاست‌های مربوط در صندوق باید یکپارچه شود، اضافه کرد: باید تعداد کارگزاران بیمه افزایش پیدا کند و لیست محصولات مشمول بیمه بیشتر شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان، با تأکید بر تحت پوشش قرار دادن محصولات مربوط به کشت بهاره و گیاهان دارویی گفت: قطعا در این صورت استقبال بیشتری از فعالیت‌ها خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه در طی سه سال گذشته حجم زمین های زیر کشت بیمه افزایش چشمگیری کرده است، افزود: از سه سال قبل حجم بیمه از ۴۰ هزار هکتار به ۸۴ هزار هکتار در موقعیت کنونی رسیده است.

Share this post