۹۰۰۰ زنجانی واکسن کرونا تزریق کرده‌اند

۹۰۰۰ زنجانی واکسن کرونا تزریق کرده‌اند

 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون ۹۰۰۰ زنجانی واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

به گزارش آوای میهن نیوز: پرویز قزلباش شامگاه دیروز (۵ اردیبهشت‌ماه) در جلسه ستاد کرونای استان زنجان، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۵۴ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، عنوان کرد: یکی از مشکلات این موج که در موج‌های قبلی سابقه نداشت، نوسان شدید افزایش بستری‌های روزانه است که این نوسان، ساماندهی تخت‌های بیمارستانی را دچار مشکل می‌کند و علت اصلی آن نیز افزایش درگیری‌های فامیلی است.

وی با اشاره به اینکه گردش ویروس در استان در سطح بالایی قرار دارد و به همین دلیل درصد پی‌.سی‌.آر مثبت‌ها نیز افزایش یافته است، تصریح کرد: در هفته آخر درصد پی‌.سی‌.آر مثبت‌ها در ابهر به ۵۷.۷ درصد، ایجرود به ۶۱ درصد و در خدابنده به ۷۱ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه همچنان نیازمند ارتقای پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن‌ ماسک هستیم، افزود: این موضوع باید در ماه‌نشان مورد توجه جدی‌تری قرار گیرد.

قزلباش با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی و تشدید نظارت‌ها، بیان کرد: یکی از چالش‌های پیش روی استان در اجرای طرح شهید سلیمانی، کمبود وسیله نقلیه است. همچنین در این راستا باید حمایت‌های مالی از نقاهت‌گاه هتل سپهر نیز که تاکنون عملکرد خوبی در قرنطینه افراد مبتلا به کرونا داشته و روزانه حجم قابل توجهی از افراد را پذیرش می‌کند، وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه روز دوشنبه فاز نخست واکسیناسیون در استان به صورت موقت متوقف خواهد شد، اظهار کرد: افرادی که در گروه‌بندی فاز نخست قرار دارند، تا روز دوشنبه می‌توانند نسبت به تزریق واکسن مراجعه کنند و بر همین اساس از روز سه‌شنبه وارد فاز دوم خواهیم شد و با سرعت هرچه بیشتر نسبت به تزریق واکسن‌ها ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان چهار ورزشگاه برای واکسیناسیون وسیع در کنار درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها آماده می‌شوند، اضافه کرد: در هر کدام از شهرهای ابهر و خرم‌دره نیز یک ورزشگاه مهیای تزریق واکسن می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه یکی از اتفاقات بزرگی که در زمینه مبارزه با کرونا در استان رقم خواهد خورد، آغاز کارآزمایی بالینی واکسن کوبایی – ایرانی است که مراسم افتتاح آن روز چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد، گفت: حدود ۳۵۰۰ نفر در این مطالعات حضور خواهند داشت که بر اساس آخرین اطلاعات، قسمت عمده افرادی که می‌خواهند در این آزمایش شرکت کنند مشخص شده و در نهایت بر اساس اصولی که تعریف شده، شروع به فعالیت خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، با اشاره به اینکه تا به امروز ۹۰۰۰ دز واکسن در استان تزریق شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس تعداد واکسن‌های تحویل شده، آمار تزریق واکسن در استان مطلوب است، هر چند انتظار داریم سرعت آن افزایش یابد.

قزلباش با تاکید بر اینکه تشدید محدودیت‌ها همچنان یک ضرورت جدی است، متذکر شد: علی‌رغم اینکه مسئولان و مردم زنجان در این حوزه نهایت تلاش خود را کرده‌اند، ولی همچنان جا برای کار وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه حضور کارکنان به‌ صورت یک‌سوم در برخی از ادارات رعایت نمی‌شود، همچنین شاهد رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در هیئات مذهبی، سوپرمارکت‌های بزرگ، نانوایی‌ها و قنادی‌ها هستیم، ادامه داد: آرامستان‌ها نیز کماکان محلی برای تجمع مردم است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از اقدامات خوبی که در استان انجام می‌شود و رضایت بیماران را نیز به دنبال داشته، بستری موقت و درمان سرپایی مبتلایان به کرونا است، تاکید کرد: در این راستا نیز ۵۵۰ نفر به صورت بستری موقت و سرپایی در استان درمان شده‌اند.

منبع:ایسنا/زنجان

Share this post