ابوالفصل رفیعی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان شد

دکتر رفیعی

ابوالفصل رفیعی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان شد

 

آوای میهن نیوز- مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با حضور آیت ا… خاتمی امام جمعه زنجان، دکترمحسن افشارچی استاندار زنجان وعده ای از مسوولان برگزار شد.

 در این مراسم استاندار زنجان با بیان اینکه تغییر در مدیریت ها همواره موجب رشد جامعه می شود اظهارداشت: جایگاه‌های سیاسی، جایگاه‌هایی است که مسئولان آن در همه دنیا تغییر می‌کنندلذا این قاعده تنها مختص به کشور ما نبوده و در همه دنیا ساری و جاری است.

محسن افشارچی با بیان اینکه جایگاه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، به واسطه گستره وظایف و ماموریت هایش، جایگاه خطیری است، افزود: فردی که عهده دار چنین مسوولیتی می شود باید واجد توانمندی های عملی، تجربه و مدیریتی باشد، با این وجود سلوک معنوی، اخلاقی و سیاسی فرد نیز برای این جایگاه مهم است و برای گزینه مورد نظر تصدی این جایگاه چنین مواردی توأمان در نظر بوده است.

وی تصریح کرد: سیاست اگر از اخلاق سرچشمه بگیرد و از معنویت سیراب شود، قطعا برای مردمی که در تعامل با این سیاست هستند، باعث کمال خواهد شد، در غیر این صورت سیاست ابزاری برای دنیا طلبی و دنیاخواهی می شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه کسی که این پست به وی محول می‌شود باید توانمندی‌های بالایی در حوزه‌های مختلف و شجاعت داشته باشد، اضافه کرد: در کنار سلوک معنوی، اخلاقی، تقوا و سلوک سیاسی هم‌ردیف با سلوک اخلاقی تجربه، خوشنامی و مورد وفاق همگانی بودن نیز از موضوعاتی است که در انتخاب مسئول برای این پست در نظر گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اینکه مسئولان در جایگاه خود فقط باید از خدا ترسیده و فکر مکر و حیله نباشند، متذکر شد: در حال حاضر ما به دنبال رضایت مردم هستیم، زیرا رضایت خداوند در امتداد رضایت عامه مردم است.

وی با تأکید بر اینکه در زمان حاضر پذیرفتن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی عشق و علاقه می‌خواهد، خاطرنشان‌کرد: کسی که عاشقانه قدم در این راه می‌گذارد قطعاً با عنایت خداوند متعال روبه‌رو خواهد شد.

انسجام متکی به دیانت ارزشمندترین سرمایه اجتماعی در استان زنجان است

معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان نیز در این مراسم گفت: ارزشمندترین سرمایه ما در این استان، سرمایه اجتماعی و انسجام متکی به پیشینه درخشان دینی مردم این دیار است.

ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت های بسیار خوبی در عرصه های مختلف دارد، افزود: در این استان هم زیرساخت های مناسبی داریم و هم از جهت موقعیت جغرافیایی، منابع انسانی از شرایط مطلوبی برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه استان از مزیت‌های نسبی در حوزه های مختلف معدنی، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، علم و فناوری برخوردار است، اظهار داشت: ارزشمندترین سرمایه ما در استان، سرمایه اجتماعی متکی به پیشینه درخشان در حوزه دیانت در نزد مردم این دیار است. 

وی افزود: از منظر یکپارچگی هم مشکلی در استان نداریم و در حوزه های مختلف مذهبی و قومی انسجام وجود دارد و این مولفه ها جزو زیرساخت های مهم برای رشد و توسعه است.

رفیعی به روحیه بالای اجتماعی مردم استان در حوزه مشارکت در برهه های حساس مثل انتخابات و صحنه های دفاع از انقلاب و ولایت و مقابله با توطئه های دشمنان و ارادت به اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: همه اینها بستر خوبی برای ایجاد امنیت و پیشرفت است و البته تکلیف همه ما برای خدمت مضاعف را هم بیشتر می کند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: اولویتهای ما همان فرازهای تصریح شده در این بیانیه است؛ بنابراین این باور باید در همه مدیران استان باشد تا بتوانیم هم خودمان و هم دیگران را با امید رو به جلو حرکت دهیم.

رفیعی اظهار داشت: قطعا بدون اعتقاد قلبی، انگیزه مناسب برای حرکت فراهم نمی شود. باید بدانیم با کارو تلاش و روحیه جهادی می توان گره ها از مشکلات مردم باز کرد.

وی به ضرورت مشی انقلابیگری اشاره کرد و اظهار داشت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، انقلابی‌گری به معنای دوری از عقلانیت و هیجانی و احساساتی رفتار کردن نیست، بلکه نیروی انقلابی به معنای عازم بودن، جازم بودن، گره ها را باز کردن و در میدان بودن است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استانداری زنجان با بیان اینکه دولت سیزدهم دولتی فراجناحی است، گفت: هدف دولت خدمت به مردم و جلب رضایت آنان است که این مولفه یکی از مهمترین مقوله های امنیت ساز و بستر کارکردهای بیشتر در جامعه است و ما امیدواریم با ایجاد همدلی، وفاق و انسجام در جامعه بتوانیم به آرمان و اهداف مورد نظر برسیم.

در پایان این مراسم خدابخش مرادی‌نافچی تودیع و ابوالفصل رفیعی به عنوان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان معارفه شد.

گفتنی است که رفیعی سابقه مدیرکل حراست استانداری زنجان را در کارنامه کاری خود دارد.

Share this post