دومین جشنواره بین المللی پانتومیم به میزبانی زنجان برگزار می شود

دومین جشنواره بین المللی پانتومیم به میزبانی زنجان برگزار می شود

میهن نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان خبر داد و گفت: کتاب تخصصی پانتومیم همزمان با این جشنواره رونمایی خواهد شد.

امراله حسنی در شورای سیاست گذاری دومین جشنواره بین المللی پانتومیم با اشاره به اینکه مردمی بودن این هنر اصیل موجب شد تا این جشنواره را در زنجان اجرا کنیم، گفت سال آینده نیز دومین دوره جشنواره در قالب ملی و بین المالی اجرا خواهد شد.

این مسوول فرهنگی با اشاره به اینکه امیدواریم با همراهی متولیان هنرهای نمایشی در وزارتخانه متبوع این جشنواره را در سطح بین الملل اجرا کنیم،گفت: مقدمات اولیه این جشنواره در قالب رایزنی با استاندار و شهردار زنجان انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه کتاب تخصصی پانتومیم در استان تهیه و در دومین جشنواره رونمایی خواهد شد، گفت: برنامه های جانبی از جمله برگزاری ورک شاپ های تخصصی دراین جشنواره پیش بینی شده است.

دبیر جشنواره پانتومیم در زنجان نیز با تشریح کمیت و کیفیت نخستین جشنواره ملی پانتومیم در زنجان، راه اندازی این جشنواره را مایه افتخار این استان خواند و افزود: همراهی مسئولان وزارتخانه در برگزاری این جشنواره مایه دلگرمی هنرمندان این هنر بود.

ساسان قجر با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ اثر در نخستین دوره این جشنواره به دبیرخانه ارسال شد و گفت: استقبال خوبی از هنرمندان خارج کشور شاهد بودیم ولی به دلیل کمبود وقت نتوانستیم این آتار را بازبینی کنیم.

این هنرمند زنجانی با اشاره به اینکه کیفیت آثار بیشتر از کمیت برای دبیرخانه این جشنواره مورد توجه بود، گفت: در حاشیه این جشنواره ورک شاپ هایی با حصور هنرمندان مطرح کشوری برگزار شد.

وی به افتتاح خانه ملی پانتومیم در زنجان در نخستین دوره جشنواره پانتومیم اشاره کرد و گفت: خانه پانتومیم زنجان آمادگی برگزاری دوره های تخصصی و آموزشی در دیگر استان ها را دارد.

Share this post