مدیران استانی ریسک پذیر و تحول خواه باشند

 مدیران استانی ریسک پذیر و تحول خواه باشند

آوای میهن نیوز-استاندار زنجان با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی استان ریسک پذیر و تحول خواه باشند گفت: بدترین نوع مدیریت، مدیریت سرایداری است که بدون اینکه خط و خشی در مرام مدیریتی قبلی رخ دهد، آن را تحویل دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی امروز چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی استان با بیان اینکه مدیران نسبت به کارهای تحت مسوولیت خود اهتمام جدی داشته باشند افزود: منظور از تحول خواهی این است که وارد دنیای تکنولوژی شد و با بهره گیری از فناوری های نوین کارها را به نحو مطلوبی انجام داد.

وی با بیان اینکه مدیران باید فکر کنند با استفاده از تکنولوژی چه تحولی را در زیرمجموعه خود ایجاد کنند اظهار داشت: این موضوع به نوبه خود رضایتمندی مردم و سازمان را به دنبال دارد.

استاندار زنجان ادامه داد: مدیران باید نسبت به عملکرد زیر مجموعه خود تسلط کامل داشته باشند، چراکه در بسیاری وقت ها زیر مجموعه تصمیم سازی می کند، در حالیکه مدیر اختیار دارد و می‌تواند متفاوت عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه تعامل پذیری در بین مدیران دستگاه های اجرایی استان مورد توجه باشد، یادآورشد: تعامل بین دستگاهی و استانداری اهمیت بسیاری دارد چرا که به پیشبرد کارها کمک می کند.

استاندار زنجان ادامه داد: تعاملات و عملکرد دستگاه های اجرایی امسال مورد سنجش قرار می گیرد که برآیند این کار مثبت خواهد بود.

افشارچی با تاکید بر اینکه کشورمان در جنگ اقتصادی قرار دارد و باید نگاه مدیریتی متفاوتی در این شرایط داشت خاطرنشان کرد: هر نوع سرمایه گذاری هرچند کوچک برای استان مهم است چراکه رضایتمندی مردم را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه معیشت کارکنان در ادارات به دلیل تورم خوب نیست که باید در این خصوص پیگیری های لازم مدنظر باشد افزود: دستگاه های اجرایی از وزارتخانه متبوع خود این مسایل را پیگیری کنند و مدیران نیز گره گشا باشند.

استاندار زنجان تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی علاوه بر بهره گیری از تکنیک های خوب برای ارائه فعالیت ها و عملکرد خود، خلاقیت و نوآوری را هم مورد توجه قرار دهند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز گفت: بر اساس فرآیند ارزیابی عملکر سال ۱۴۰۱ و در راستای اجرای ماده ۸۱ و ۸۲ قانون خدمات کشوری و بخشنامه ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی تعداد ۷۰ دستگاه مشتمل بر ۵۷ دستگاه اجرایی و ۱۳ بانک دولتی استان ارزیابی شدند.

احمدی خداوردی افزود: ارزیابی دستگاه های اجرایی استان در ابعاد شاخص های عمومی، اختصاصی و استانی در بستر سامانه ارزیابی عملکرد سازمان اداری و استخدامی کشور توسط ۴۷ ارزیاب از خرداد امسال تا ۲۶ مرداد طی ۵۵ روز کاری انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: بر اساس نتایج کلی ارزیابی عملکرد به ترتیب شرکت برق منطقه ای زنجان، شرکت آب و فاضلاب استان، اداره کل امور اقتصادی و دارایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی بالاترین امتیاز در مجموع امتیازات شاخص های عمومی و اختصاصی استان را کسب کردند.

به گفته خداوردی، میانگین درصد عملکرد دستگاه های اجرایی استان در سرجمع شاخص های عمومی و اختصاصی ۷۹.۶۴ درصد بوده است.

Share this post