شمار خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید

شمار خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید

آوای میهن نیوز-مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با افتتاح ۲ خانه هلال در سهرورد و روستای نصرت آباد خدابنده، شمار خانه های هلال استان به ۲۴۸ باب افرایش یافت.

هاشمی در آیین افتتاح خانه هلال سهرورد افزود: شهر سهرورد تاریخ ساز است و خدابنده در شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس تاثیرگذار بوده است.
وی با بیان اینکه افتتاح خانه های هلال در مناطق شهری و روستایی استان زنجان مصوبه هیات دولت و تاکید قانون است، اظهارداشت: این مهم تکلیفی به واسطه اساسنامه برای هلال احمر است چرا که در حوادث و سوانح تاثیرگذار می باشد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ضروری است تا مسئولان، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران برای توسعه آموزش های هلال احمر لطفا طریق خانه های هلال همکاری بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: هلال احمر سازماندهی دورهوهای آموزشی و تیم های امدادی و نیروها را در این خانه ها عهده دار است.
وی افزود: برای هلال احمر در داخل و خارج از کشور وظایفی تعریف شده و تنها ارگانی است که به عنوان ظرفیت بین المللی مطرح است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: صلیب سرخ جهانی متشکل از کمیته و فدراسیون بین المللی است که کمیته بین المللی در زمان مناقشات و جنگ ها فعالیت دارد.
هاشمی اظهارداشت: فدراسیون بین المللی نیز در حوادث طبیعی و غیر طبیعی ایفای نقش می کند.
وی یادآوری کرد: هلال احمر در حوزه سلامت جامعه نقش دارد و در حمایت از سلامت جامعه قانون ما را مکلف کرده و در خدمت مردم در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سلامت مسئولیت داریم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت : در بخشی از این فعالیت ها متولی و در بخشی دیگر نیز با سایر ارگانها همکاری داریم.
هاشمی با تاکید بر اینکه ساده ترین آموزش های هلال احمر در نجات جان انسانها تاثیرگذار است، یادآوری کرد: افتخار داریم که در لباس هلال احمر در خدمت هموطنان هستیم و این توشه آخرت است.
وی خاطرنشان کرد: هلال احمر بهترین‌ مکان برای ذخیره توشه آخرت است چرا که می توانیم در حوادث و سوانح جان انسانهایی را نجات دهیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمردعلاوه بر ارائه خدمات درمانی و معیشتی در خارج از استان در سیستان و بلوچستان و نهبندان نیز خدماتی به هموطنان داده است.
هاشمی تاکید کرد: برای تجهیز خانه هلال شهر سهرورد ۲۰۰ میلیون ریال تخصیص خواهیم داد که از این مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از اعتبارات هلال احمر و مابقی نیز از طریق شخصی برای احسان والدینم خواهد بود.
وی افزود: ۱۰ دستگاه چادر اسکان اضطراری، ۲ دستگاه فشار سنج و یک دستگاه مانکن SPR دیجیتالی به این خانه هلال تخصیص خواهیم داد.
گفتنی است، در حاشیه افتتاح خانه هلال سهرورد تیم‌پزشکی متشکل از سه دندانپزشک، سه کارشناس مامایی و یک پزشک عمومی مراجعان را ویزیت رایگان کرده و مشاوره های رایگان به بیش از ۱۰۰ مراجعه کننده دادند.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *