کاهش۷ درجه ای دمای هوای زنجان

کاهش۷ درجه ای دمای هوای زنجان

آوای میهن نیوز: کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا در اغلب مناطق این استان صبح امروز /یکشنبه/ به زیر صفر رسید که این میزان در شهر زنجان با منفی ۲ درجه سانتیگراد، نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۷ درجه کاهش یافته است.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: هم اکنون شرایط جوی در اغلب مناطق استان به خصوص شهر زنجان، ابری است و مه غلیظ دید افقی را در این شهر به کمتر از ۱۵۰ متر رسانده است.

وی یادآورشد: در ساعات آینده به تدریج از غلظت مه کاسته شده و شرایط جوی پایداری را در استان شاهد خواهیم بود که این شرایط تا روز سه شنبه هفته جاری در مناطق مختلف حاکم خواهد بود.

سلطانی اظهار داشت: از روز چهارشنبه سامانه بارشی وارد استان خواهد شد که فعالیت خود را با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف آغاز خواهد کرد و روز پنجشنبه نیز این بارندگی ها ادامه خواهد  داشت.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه، بارش های چشمگیری را در مناطق مختلف استان موجب خواهد شد. 

سلطانی کمینه و بیشینه دمای هوای مناطق مختلف این استان را طی شبانه روز گذشته، زنجان ۲- و ۱۵ درجه، خرمدره ۱ و ۱۲ درجه، ابهر ۱- و ۱۳ درجه، قیدار ۱- و ۱۰ درجه، ماهنشان ۰ و ۱۲ درجه، آب بر ۱ و ۱۵ درجه و سلطانیه ۴- و ۱۵ درجه سانتیگراد بیان کرد.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

Share this post