هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان انجام می شود

هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان انجام می شود

آوای میهن نیوز-شهردار زنجان گفت:نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر پس از ۱۳ سال انجام شد که نقش موثری در ساماندهی ترافیک و افزایش رضایتمندی شهروندان ایفا کرده است واینک به دنبال هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان هستیم.

 علیرضا فیروز فر عصر روز دوشنبه در نشست خبری  با بلاگرها! وخبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، افزود: طی ۲ سال گذشته به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ناوگان حمل و نقل عمومی خریداری شد که در نوع خود بی سابقه بوده است.
او در خصوص پروژه محور شهیدان کریمی،  که به تعویق افتاده است اظهار کرد: با توجه به جابجایی زیر ساخت های شهری در منطقه و زمان بودن آن این پروژه به تعویق افتاد وازانحائیکه این پروژه به‌صورت طرح و ساخت در حال اجراست برای انجام این طرح، اقدامات بزرگ شهری در حال انجام است که هر بخشی پروژه خاص جداگانه را به خود اختصاص داده است.
این مسوول شهری با بیان اینکه تکمیل زیرساخت ها برای اجرای این طرح، بسیار مهم است، اظهار داشت: طی چهار ماه حفاری و اجرای شمع ها انجام گرفته است و این پروژه در صورت رفع مسائل زیر ساختی به پیشرفت خوبی خواهد رسید.
شهردار زنجان با بیان اینکه این پروژه به دقت در حال اجراست، ادامه داد:این طرح ساده نیست وبسیار پیچیده است و با تمام قوا اقدامات لازم برای آن انجام می شود.
فیروزفر در ادامه با اشاره به بارش برف و استفاده موفقیت آمیز از محلول زلال برف‌روبی در شهر زنجان، اضافه کرد: در صورت بارش بیش از ده سانت برف  نیز  هیچ مشکلی در برف روبی نخواهیم داشت  چرا که دو خودروی برف خور خریداری شده است که با بارش اولین برف سنگین راه اندازی خواهد شد.
شهردار زنجان به تجهیزات زمستانی خودروها نیز اشاره کرد و گفت: تعداد دستگاه‌های نمک پاش شهرداری به ۱۶ دستگاه رسیده است.
او ادامه داد:راه اندازی مرکز معاینه فنی خودرو و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اقدامات شاخص شهرداری است.
فیروزفر با تاکید بر اینکه در حوزه احداث پارک ها افزایش ۶۰درصدی را شاهدیم افزود: در حوزه احداث پارک نیز حدود ۲۰ پارک در نقاط مختلف شهر در مدت ۲ سال در حال انجام است .
شهردار زنجان  سپس به اجرای مکانیزاسیون آبیاری شهر اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۷۰ درصد آبیاری فضای سبز شهر زنجان مکانیزاسیون شده که تا اردیبهشت سال آینده به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و نتیجه‌ آن صرفه جویی و کیفیت آبیاری خواهد بود.
او اظهار داشت: اصلاح هندسی معابر و میادین در حوزه ترافیک نیز انجام شده که برخی نقاط شهر سالیان سال با ترافیک همراه بود و نمونه عینی آن میدان بسیج است.
این مسوول شهری گفت: نه تنها شهر زنجان بلکه تمامی شهرهای کشور از نبود مدیریت ترافیک رنج می برد و بروز این مسایل، مشکلات ترافیکی را افزایش می دهد.
او یادآور شد: عملیات احداث سه بازارچه در شهر زنجان برای عرضه کالای با قیمت مناسب در محلات عاصم، کوی فرهنگ و گلشهر انجام شد.
فیروزفر در ادامه به فعالیت‌های ۲ سال گذشته شهرداری اشاره کرد و افزود: سال گذشته فاز جنوبی پروژه سبزه میدان به بهره‌برداری رسید و ادامه آن تعیین تکلیف معبر زینبیه است که طبق طرح مصوب باید مسدود شود تا ترافیک دور سبزه میدان انجام گیرد.
او اضافه کرد: حدود هشت ماه است که منتظر تعیین تکلیف آن هستیم و در صورت نهایی شدن طرح در شورای ترافیک، کار شتاب بیشتری به خود می گیرد.
این مسوول با بیان اینکه کف سازی بازار زنجان نیز از سال گذشته آغاز شد، ادامه داد: شهرداری در این زمینه به رغم نداشتن وظیفه، ورود پیدا کرد و به گفته بازاریان مشکل ۴۰ ساله برطرف شد.
فیروز فر با بیان اینکه نهضت آسفالت ریزی در زنجان موفقیت آمیز بوده است، گفت: با کارهای انجام گرفته طی سال گذشته و امسال ۸۰ درصد آسفالت شهر توسط شهرداری و ۲۰ درصد توسط پیمانکاران تولید شد که در مجموع ۲۷۰ هزار تن آسفالت ریزی در معابر شهری زنجان انجام گرفت.
شهردار زنجان با بیان اینکه با توجه به وقوع آبگرفتگی ها در شهر زنجان بیش از ۱۳۰ پروژه بزرگ و کوچک اجرا شد، ادامه داد: این اقدامات شامل یکسری پروژه بزرگ مثل احداث کانال نصر و ایثار، شورجه و ولی‌عصر شهر بود که برخی ها به اتمام رسیده یا در حال اجراست.

Share this post