لزوم تسریع در شناسایی خانه های خالی در زنجان

 لزوم تسریع در شناسایی خانه های خالی در زنجان

میهن نیوز- مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، بر لزوم شناسایی خانه های خالی در زنجان تاکید کرد و گفت: در این راستا باید دستگاههای اجرایی متولی در این خصوص مدیریت و همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،اصغر اسماعیلی روز یکشنبه در نخستین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در محل استانداری زنجان،گفت: اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ۲۹ تیرماه سالجاری در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور به کنترل بازار مسکن بسیار تاکید دارند و در بخش مسکن دستگاههایی که به نوعی مسئول هستند باید ورود جدی به کنترل بازار مسکن داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،ابراز کرد: وظایف کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات مشخص است و مقابله و پیشگیری از تخلفات بنگاههای مشاور املاک باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی ،بر لزوم تشکیل گشت های مشترک تاکید کرد و گفت: وظایف هر دستگاه مشخص است و همه دستگاهها دخیل هستند و باید در این خصوص ورود کنند.

وی بر لزوم شناسایی بنگاههای املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و بیان داشت: در این راستا باید دستگاههای اجرایی متولی در این خصوص مدیریت و همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،بر لزوم تسریع در شناسایی خانه های خالی در زنجان تاکید کرد و گفت: توجه به این مهم از وظایف مهم کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات است.

اسماعیلی، ادامه داد: یکی از مواردی که در افزایش قیمت فروش مسکن در بازار املاک و مستغلات مهم است شناسایی خانه های خالی است و در این راستا در زمینه شناسایی خانه های خالی، برای هریک از اعضای کارگروه وظایفی تعریف شده و باید همه دستگاههای اجرایی پای کار آمده و ورود جدی بکنند.

وی نداشتن پروانه کسب، عدم صدور صورتحساب، عدم رعایت سقف افزایش اجاره اعلامی و اخلال در بازار املاک و زمین، ثبت قرار داد در مبایعه نامه غیرمجاز، گرانفروشی و فعالیت افراد غیر صنفی را از جمله تخلف های صورت گرفته درمشاورین املاک در زنجان عنوان کرد.

گفتنی است یک‌ هزارو ۱۹ واحد مشاور املاک در سطح استان وجود دارد.

Share this post