اهمیت پیشگیری از وقوع حوادث و تصادفات رانندگی

مهندس قزوینیان

اهمیت پیشگیری از وقوع حوادث و تصادفات رانندگی

میهن نیوز- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در اولین جلسه هم‌اندیشی و ارائه راهکارهای کاهش تصادفات استان، با تأکید بر اهمیت پیشگیری از وقوع حوادث و تصادفات رانندگی در جهت صیانت از جان مردم گفت: وقتی پای جان افراد در میان است باید تمام تلاش خود را به کار گرفته و تدابیر لازم را جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای اتخاذ کنیم .

جعفر قزوینیان  عنوان کرد: موضوع ایمنی و رشد تصادفات نگران‌کننده است و باید تمام تلاش و تدابیر لازم برای کاهش تصادفات جاده‌ای به کار گرفته شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: باید تلاش شود اقدامات دستگاه‌ها و نهادها در کاهش تصادفات شهری و جاده‌ای اثربخش باشد.

او اضافه کرد: تصادفات هم از لحاظ اقتصادی و هم از جنبه‌های عمومی تأثیرات بسیار منفی در خانواده‌ها داشته و تبعات آن بر خانواده‌ها قابل جبران نیست.

این مقام مسئول نقش فرهنگ‌سازی را در کاهش تصادفات امری ضروری دانست و گفت: تابلوهای تبلیغاتی بزرگ در آزادراه‌ها، محل مناسبی است، تا شعارهای ایمنی برای آگاه‌سازی رانندگان درج شود.

او در ادامه عنوان کرد: ایمن‌سازی جاده‌ها یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش تصادفات است که تاکنون به زمینه مطلوب نرسیده‌ایم. قزوینیان عامل ۵۰ درصد از تصادفات را پروژه‌های راه‌سازی رها شده دانست و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، پروژه‌های رها شده موجب ناامنی جاده‌ها شده و تصادفات ناگوار را به دنبال دارد که توجه به این‌ موضوع امری ضروری در کاهش تصادفات است و باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: رنگ‌آمیزی تقاطع‌های غیر همسطح، احداث پارکینگ، اصلاح شیب، شانه‌سازی، کاهش تعداد نقاط حادثه‌خیز، افزایش گاردریل و نیوجرسی، لکه‌گیری و روکش آسفالت از اقدامات چشمگیری است که در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای نقش دارد.

همچنین در این جلسه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همکاری‌های بیشتر بین پلیس و راهداری تاکید کرد و گفت: هر چقدر این تعامل بیشتر باشد، شاهد کاهش تصادفات و افزایش ایمنی جاده‌ها خواهیم بود.

در ادامه این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای کاهش تصادفات رانندگی، پیشنهاداتی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد تا بتوان تعداد سوانح و فوتی‌ها را به کمتر از روندهای پیش‌بینی شده کاهش داد.

Share this post