مهم ترین راهکار کمک به رشد و توسعه ی پایدار منطقه ، مشارکت حداکثری در انتخابات می باشد

مهم ترین راهکار کمک به رشد و توسعه ی پایدار منطقه ، مشارکت حداکثری در انتخابات می باشد

 

با سلامی گرم و‌درودی پاک خدمت مردم شریف ، نجیب و تلاشگر شهرستان های ابهر ، خرم دره و سلطانیه ، همانطوری که مستحضر می باشید ، در آستانۀ برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم و برخی از واماندگان از قافله ی انقلابی گری ،  با بزرگ نمایی نقاط ضعف ناشی از تحریم های ناجوانمردانه ی دشمنان و مطرح نمودن برخی از ناکارآمدی های احتمالی مدیریتی موجود، درصدد مایوس کردن مردم از شرکت در انتخابات هستند.  این افراد به لحاظ انگیزه و مقصود متفاوتند و در دو گروه جای می گیرند.  دسته اول بی تردید کسانی هستند که با انقلاب اسلامی از ابتدا مشکل داشته اند…و اما دسته دوم، نیروهای علاقه مند و دلسوز نسبت به آینده و سرنوشت کشور و میهن هستند، اما در وضعیت موجود حضور خود را در انتخابات فاقد اثربخشی لازم  می دانند !
نخبگان سیاسی ، کنشگران اجتماعی و فعالان فرهنگی ی منطقه باید متوجه باشند که شرایط کشور برای دامن زدن به چنین بحث هایی مناسب نیست، گفتن این قبیل سخنان در شرایط فعلی به نفع هیچ جریان و گروهی نیست و فقط باعث ایجاد تشتت در جامعه می شود.  ما باید شرایطی را برای منطقه و کشور ایجاد کنیم که مردم به آینده امیدوار باشند و حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند. چراکه مشارکت بالای مردم تامین کننده امنیت ملی و خنثی کننده توطئه آمریکا و کشورهایی که با ما دشمن هستند، می باشد.

 


همشهریان و همولایتی های عزیز ابهری ، خرم دره ای و سلطانیه ای ، لازم است در این نکته تامل داشته باشید که عدم مشارکت گستردۀ مردم به هر دلیلی که باشد، به مفهوم گام نهادن ناخواسته در مسیر دشمنان ایران است و لذا ، اصل موضوع شرکت همگانی در انتخابات را با همۀ دشواری های آن، می بایست وجهۀ همت خویش قرار دهید. آنچه مهم است این هست که ما مردم منطقه ی ابهر ، خرم دره و سلطانیه در انتخاب نماینده ی خود آگاهانه و دلسوزانه مشارکت کنیم و این امر را دغدغه خود بدانیم و به کسی رای دهیم که صدای تمامی مردم زحمتکش این سه شهرستان باشد و در جهت سامان بخشیدن به وضعیت کنونی منطقه، استان و کشور، قادر به ایفای نقش موثر باشد.
همشهریان عزیزم را به تامل هر چه بیشتر در بیانات مقام معظم رهبری رهنمون می شوم که فرموده اند : « مهمترین نکته این است که حضور مردم در انتخابات پشتوانه مردمی نظام را نشان می‌دهد و این پشتوانه مردمی، در اقتدار واقعی نظام و ایران، تأثیری بی‌نظیر دارد » ، همانطوری که مشاهده می فرمائید مهم‌ترین دغدغه ی مقام عظمای ولایت و‌رهبری توجه به مردم و نقش و جایگاه واقعی آنان در ساختار حکومت هست که این مهم ، با مشارکت در انتخابات متجلی می شود و لذا در فرازی دیگر نیز جهت رفع مشکلات اقتصادی و عبور از سختی ها فرموده اند : « اگر بخواهیم فشارهای اقتصادی دشمنان یعنی تحریم و دیگر فشارها کاهش یابد و رفع شود، باید حضور در انتخابات افزایش یابد و پشتوانه مردمی نظام به رخ دشمنان کشیده شود » .
پس نماینده ای که برای مجلس جدید از حوزه ی انتخابیه ی ابهر ، خرم دره و سلطانیه حضور خواهد یافت ، می بایست فردی باشد که تحلیل عمیقی از شرایط منطقه ، استان و کشور داشته و برنامه منسجم و مشخصی را با توجه به چالش های موجود منطقه ای ، ملی و حتی بین المللی ، داشته باشد.
در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تاکید شده است که  از ظرفیت متخصصین و جوانان در اداره امور کشور استفاده شود و مجلس یکی از جایگاه هایی است که می بایست از ظرفیت نیروهای جوان، متخصص و متعهد در آن برای اداره ی امور کشور کمک گرفته شود.
علی ایحالا ، در این دوره از انتخابات مجلس ، جوانان ، فرهیختگان و متخصصین منطقه ای با کاندیداتوری خویش ، فرصت انتخاب و گزینش اصلح را در اختیار مردم شهرستان های ابهر ، خرم دره و سلطانیه قرار داده اند ، و لذا ، بر ماست که با حضور حداکثری در پای صندوق های رای ، نسبت به ایفای نقش سیاسی ، اجتماعی و ملی خویش اقدام نموده و با گزینشی اصلح ، هم مجلس ، هم منطقه و هم کشور را یاری برسانیم .
لازم هست تا در کنار هم و دوش به دوش هم ، با گرم کردن تنور انتخابات ، از هم اکنون به فکر مشارکت حداکثری باشیم.

*سیدقاسم موسوی

Share this post