رتبه نخست زنجان در جذب سرمایه گذاری خارجی بین استان ها

محمدی معاون اقتصادی

رتبه نخست زنجان در جذب سرمایه گذاری خارجی بین استان ها

آوای میهن نیوز-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: براساس گزارش وزارت کشور و بررسی عملکرد مراکز خدمات سرمایه گذاری، زنجان در میزان جذب سرمایه خارجی در ۶ ماهه اول امسال، رتبه نخست را در بین استان های کشور کسب کرد.

حسین محمدی افزود: با مجموع تسهیل گری های انجام شده ، استان در شاخص جذب سرمایه گذاری خارجی بالاتر از استانهای البرز و آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین با بارگذاری بیش از ۵۰ فرصت سرمایه گذاری به صورت چند زبانه در درگاه فرصت های سرمایه گذاری در سه بخش صنعت،کشاورزی و خدمات و طرح های زیرساختی به متقاضیان براساس فرمت فیپا که به تایید سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران رسیده، در این زمینه نیز رتبه نخست از آن استان زنجان شده است.

وی ادامه داد: در این حوزه استان های تهران و چهارمحال و بختیاری با ۲۴ فرصت و ۲۱ فرصت سرمایه گذاری تدوین و بارگذاری شده در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: درمجموع ارزیابی استانها از منظر سرمایه گذاری خارجی در ۶ ماهه ابتدایی سال براساس چهار شاخص تعداد طرح های مصوب،تعداد طرح های به بهره برداری رسیده،تعداد اشتغال ایجاد شده و میزان سرمایه خارجی وارده، استان زنجان بعد از استانهای البرز و آذربایجان شرقی در رتبه سوم قرار گرفته است.

Share this post