افزایش ۲۷هکتاری فضای سبز شهر زنجان در دوسال

افزایش ۲۷هکتاری فضای سبز شهر زنجان در دوسال

آوای میهن نیوز- شهردار زنجان با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز شهری زنجان در دو سال گذشته ۲۷ هکتار افزایش یافته است گفت: به زودی ۱۰۰ درصد آبیاری فضای سبز شهر زنجان مکانیزه خواهد شد.

دکتر علی‌رضا فیروزفر  در مراسمی که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد و همراه با غرس نهال بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهر زنجان به افزایش فضای سبز و منابع طبیعی توجه ویژه‌ای می‌شود، با این حال زنجان در خصوص آبیاری فضای سبز دارای مشکلاتی است به طوری که ۹۰ درصد آبیاری به صورت دستی انجام می‌گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در شهر زنجان در راستای آبیاری فضای سبز پروژه مکانیزاسیون اجرا شد و هم‌اکنون به پیشرفت قابل توجهی رسیده تصریح کرد: در تلاشیم تا ۱۰۰ درصد آبیاری فضای سبز زنجان به صورت مکانیزه انجام شود چراکه این روش مانع هدررفت بی‌رویه آب می‌ کردد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز شهری در زنجان در دو سال گذشته ۲۷ هکتار افزایش و از ۱۲.۷ به ۱۴.۷ مترمربع رسیده است، گفت: تا سال ۱۴۰۰ تعداد پارک‌های شهر ۳۶ مورد بود که ۲۴ پارک هم به آن اضافه شد که با این وجود امسال ۱۵ پارک و سال گذشته ۹ پارک مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: این میزان جدای از ۶.۵ هکتار فضای سبزی است که در بوستان شهر ایجاد و تا پایان تابستان به این مجموع اضافه خواهد شد.

دکتر فیروزفر با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۴۰ درصد به فضای سبز زنجان افزوده شده است، گفت: بوستان شهر به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده است.

 وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه تاکنون ۵ هزار اصله نهال در مناطق مختلف شهر غرس شده است، یاد آور شد: امروز ۲ هزار اصله درخت در نقاط مختلف شهر زنجان غرس شد.

 

Share this post