شهدا همواره مظهر قدرت و اقتدار نظام و انقلاب هستند

شهدا همواره مظهر قدرت و اقتدار نظام و انقلاب هستند

آوای میهن نیوز-مدیرکل بنیاد استان زنجان گفت: شهدا همواره مظهر قدرت و اقتدار نظام و انقلاب هستند وترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از برنامههای مهم بنیاد شهید است.

عباس برزگر در نشست خبری با اصحاب رسانه به ۲۲اسفند ماه اشاره کرد و افزود: برای بزرگداشت روز شهدا ۳۹ عنوان برنامه در نظر گرفته شده که با محوریت مردم اجرا خواهد شد.

این مسئول افزود: برنامههای روز شهید باید به صورت مردمی اجرا شود و امیدواریم با عنایت شهدا خدمات ارزنده و شایستهای به جامعه هدف ارائه دهیم، هرچند خدمات ما در مقایسه با ایثارگری خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: در این میان از آنجایی که بیشترین شهدا در اسفند ماه به فیض شهادت نایل آمدند، یادواره شهدای اسفندماه در دستور کار قرار دارد.

برزگر با اشاره به اینکه همه مأموریتهای بنیاد شهید به شکل ماهانه ثبت و رصد میشود تا در انجام وظایف دچار روزمرگی نشود و به اهداف دست یابد، ابراز کرد: رویکردهای فرهنگی بنیاد استفاده حداکثری از مردم و ایثارگران در اجرای فعالیتهای ترویجی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه برگزاری یادوارههای شهدا، طرح سپاس و گلباران مزار شهدا از جمله برنامههای مردمی هستند، عنوان کرد: در نظر داریم از اقدامات حاکمیتی فاصله بگیریم و با حضور حداکثری مردم تأثیرات بیشتری در بین نسل جوان شاهد باشیم.

وی بازنگری و اصلاح ساختار بنیاد شهید برای تقویت عدالت در خدمات و شفافسازی فعالیتها را از جمله رویکردهای این دستگاه خواند و گفت: خدمات به شیوه الکترونیکی ارائه و ثبت میشود و تلاش داریم مددکاری و مشاورهها را بیش از پیش تقویت کنیم.

برزگر با اشاره به ساخت فیلم با موضوع ایثار و شهادت عنوان کرد: بخش قابل توجهی از هزینهها توسط بنیاد شهید جهت تولید آثار هنری از جمله فیلم سینمایی صرف شده تا ایثار و شهادت به شیوه هنرمندانه به نسل جوان ارائه شود.

این مسئول از ضرورت ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت و فراهم کردن بسترهای رشد سخن به میان آورده و گفت: برای عملیاتی شدن این مهم برنامه هایی چون چله ختم قرآن برای جانبازان شهید تا ۲۲ اسفند ماه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه قوانین حوزه ایثارگری آسیبشناسی شده است تا مشکلات و گرههای موجود در حل مسائل ایثارگران برطرف شود، یادآور شد: پایش سلامت و طرح غربالگری برای ایثارگران و خانوادههای آنها انجام میشود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اجرای طرح سپاس با استفاده از ظرفیت دستگاهها و مردم را از برنامههای هفته پیشرو به مناسبت روز شهدا برشمرد و افزود: در این طرح از خانواده شهدا دلجویی و مشکلات آنها را پیگیری میکنیم و با تغییر رویکرد تلاش داریم این طرح را مردممحور و مسجدمحور کنیم.

وی با اشاره به کاشت نهال به نام هر شهید، عنوان کرد: گلباران مزار شهدا با حضور مدیران و خانوادههای شهدا و مردم شهیدپرور، بازدید از موزه شهدا، تجلیل از تجلیل از نخبگان و سرآمدان خانوادههای شهدا و اجرای برنامههای قرآنی از دیگر برنامههای روز شهدا است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کهولت سن والدین شهدا و وضعیت ایثارگران ضرورت تقویت حوزه درمان را بیشتر کرده است، اظهار کرد: تحریم داروی مورد نیاز جانبازان مشکلاتی را ایجاد کرده اما تلاش کردیم با حل مشکلات بیمهای این چالشها را به حداقل برسانیم.

برزگر با بیان اینکه استان زنجان ۲ هزار و ۹۱۸ شهید دارای پرونده در این استان دارد، تصریح کرد: تعداد شهدای منتسب به استان در مجموع ۳ هزار و ۵۳۵ شهید است و ۸۷ درصد از شهدای استان معادل یک هزار و ۶۴۷ نفر بین سنین ۱۰ تا ۳۰ سال بودند و بیشترین شهدای استان مربوط به اسفندماه و سه عملیات است که ۱۸۶ شهید مربوط به عملیات کربلای پنج، ۱۲۵ شهید مربوط به عملیات والفجر هشت و ۱۲۰ شهید مربوط به عملیات خیبر بوده که همه این عملیاتها در ماه اسفند انجام شده است.

این مسئول از ساماندهی ۹۵ درصدی مزار شهدا خبر داد و گفت: استان ۴۳۰ گلزار با ۲ هزار و ۹۰۶ مزار دارد که تا کنون ۳۷۱ گلزار ساماندهی شده است و در صورت تأمین اعتبار میتوانستیم سال گذشته این کار را تکمیل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه ۴۰۵ گلزار با یک هزار و ۱۱۰ مزار در روستاها و ۲۵ گلزار با ۹۹۶ مزار در شهرها واقع شده است، گفت: محدودیتهای اعتباری سبب تأخیر در ساماندهی شده است.

برزگر متذکر شد: امسال ۵۷ مورد خاطرهنگاری از خانوادههای شهدا و ۴۵ مورد خاطرهنگاری از جانبازان استان تالیف شده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در طی سال، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۸ حسینیه شهدا در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت در استان فعال است.

 

Share this post