انجام بیش از ۸۲۳۰عمل جراحی در سال ۱۴۰۲ در بیمارستان های تامین اجتماعی استان زنجان

انجام بیش از ۸۲۳۰عمل جراحی در سال ۱۴۰۲ در بیمارستان های تامین اجتماعی استان زنجان

آوای میهن نیوز-مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان از انجام ۸ هزار و ۲۳۰ عمل جراحی سال گذشته در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ما،به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان، امیر عباس جراحی علمداری همچنین به آمار ویزیت پزشکان اشاره و بیان کرد: ۱ میلیون و ۷۳ هزار و ۹۰۷ ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک به ثبت رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل، بیانگر افزایش ۱ و ۶ صدم درصدی بود.

وی افزود: خدمات پاراکلینیک سرپایی مراکز درمانی سال گذشته به ۱ میلیون ۱۹۳ هزار و ۱۵۷ مورد رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل ۳۳ صدم درصد افزایش یافت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: مجموع خدمات سرپایی (ویزیت و پاراکلینیک) به ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۰۶۴ مورد ثبت شد که با افزایش یک درصدی همراه بود.

جراحی علمداری با بیان اینکه، ۱۵۴ تخت فعال، ۲۲ تخت ویژه سال گذشته در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان فعال بود، گفت: ۷۱ و۳ صدم درصد تخت‌های بیمارستان‌های این استان اشغال بود که نسبت به مدت مشابه قبل چهار و هفت دهم درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان در سال گذشته به ۱۷ هزار و ۸۴۱ نفر رسید که این تعداد بیانگر افزایش ۱ و ۲۹ صدم درصدی بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان اضافه کرد: زایمان‌های انجام شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان نیز در این مدت به سه هزار و ۸۳۴ نفر رسید اما این آمار نسبت به مدت مشابه قبل ۹ درصد کاهش داشت.

دکتر جراحی با بیان سیر نزولی زادو ولد ، گفت:مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان در راستای برنامه های تبلغی افزایش جمعیت برای پرسنل از برگزاری دوره های آموزشی، نجوم رصدی ، دوره باغ کاوشگران ،برگزاری مسابقات فرهنگی ، اعزام خانواده ها به مراکز زیارتی و سیاحتی در دستور کار دارد لیکن نیاز هست فرهنگ‌سازی لازم در مورد افزایش زاد و ولد در جامعه صورت گیرد ، بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در استان زنجان امکانات لازم را برای زایمان مادران فراهم کرده است.

جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان زنجان از ۵۴ درصد فراتر رفته و به ۵۹۴ هزار و ۸۸۷ نفر رسیده است.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *