پرداخت حدود ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در زنجان

پرداخت حدود ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در زنجان

آوای میهن نیوز – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: حدود ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده است و همچنان فرایند پرداخت‌ها ادامه دارد.

طیب جعفری افزود: امسال سهم این استان از تسهیلات مشاغل خانگی ۸۴۰ میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: میزان اعتبار ابلاغی برای ایجاد مشاغل خانگی به استان زنجان سال گذشته ۵۴۶ میلیارد ریال بود که حدود ۸۰ درصد این منابع جذب و کارسازی شد.

جعفری افزود: سال گذشته تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۶ بود ولی امسال این تسهیلات در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ جا گرفت و با همین نام پرداخت می شود.

وی ادامه داد: پرداختی های جاری تسهیلات اشتغال خانگی همچنان مربوط به اعتبارات سال ۱۴۰۱ است و پرداخت تسهیلات از منابع ۱۴۰۲ به زودی آغاز می شود و این پرداخت ها تا پایان سال ادامه دارد.

جعفری گفت:‌ بخشی از اعتبار تسهیلات اشتغالزایی که مشاغل خانگی را نیز شامل می شود به مبلغ ۱۱ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال از طریق سایر کارگزاران مثل بسیج سازندگی، بیناد علوی، ‌بنیاد کرامت و سازمان حمایت از صنایع برای متقاضیان کارسازی می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه امسال ایجاد ۱۶ هزار شغل در استان هدفگذاری شده است، گفت: تحقق این هدفگذاری از راه های مختلفی مثل پرداخت تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ و تسهیلات مشاغل خانگی، بهبود محیط کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها دنبال می شود.

جعفری با بیان اینکه تا نیمه نخست سال جاری بیش از ۵۰ درصد هدفگذاری اشتغال در استان محقق شده است، افزود: در دولت سیزدهم با توجه به احیای واحدهای راکد همچنین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، نرخ بیکاری در استان شیب نزولی به خود گرفته است.

Share this post