حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در زنجان وصول شد

حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در زنجان وصول شد

آوای میهن نیوز – مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری، نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در این استان وصول شده است.

مجید گلشنی منفرد در جمع خبرنگاران در خصوص محل های هزینه‌کرد حقوق دولتی معادن اظهار داشت: طبق قانون ۶۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به سازمان های توسعه ای سرمایه گذاری در راستای انجام فعالیت های معدنی و اکتشافی اختصاص می یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: ۱۵ درصد از سهم حقوق دولتی جهت ایجاد زیرساخت های معدنی از قبیل ایجاد راه به استان اختصاص می یابد و ۱۲ درصد نیز به منابع طبیعی در راستای تعمیر و اصلاحِ تخریب اراضی ملی منابع طبیعی تعلق می گیرد.

گلشنی منفرد افزود: پنج درصد از سهم باقیمانده به صندوق بیمه فعالیت های معدنی جهت ارائه تسهیلات به فعالین معدن و سه درصد به نظام مهندسی معدن اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: طبق قانون مسئولیت وصول حقوق دولتی معادن با اداره کل صمت و پس از واریز حقوق دولتی معادن به خزانه، پیگیری وصول و هزینه کرد آن بر اساس سهم قانونی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی با نظر استاندار است.

گفتنی است: زنجان از استان های معدنی کشور محسوب می شود و وجود معادن غنی در شعاع ۲۰۰ کیلومتری زنجان زمینه و ظرفیت مناسب و قابل توجهی را برای راه اندازی واحدهای فرآوری در آن ایجاد کرده است.

بنابر اعلام اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در معادن استان انجام شده است و بیش از سه هزار نفر در این بخش اشتغال دارند.

Share this post