در هیات‌های نظارت و بازرسی بی‌طرفی و رعایت قانون اصل است

در هیات‌های نظارت و بازرسی بی‌طرفی و رعایت قانون اصل است

آوای میهن نیوز- رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه ایران تنها کشوری است که انتخابات در آن به صورت مردمی برگزار می‌شود، اظهار کرد: تخلفات انتخاباتی به ناظران و هیات اجرایی گزارش و اقدامات مقتضی از جمله برکناری سه مدیر توسط استانداری انجام شده و دیگر گزارش‌ها هم بررسی و در صورت صحت مستندسازی و به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

محمدجواد محمدی به فعالیت ۸۲ ناظر ویژه هیات نظارت در ایام انتخابات اشاره و تصریح کرد: اصل کار در هیات‌های نظارت و بازرسی بی‌طرفی و رعایت قانون است.

او به فعالیت سامانه مردم ناظر برای گزارش تخلفات احتمالی در روند انتخابات اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش‌ها یک عضو هیات نظارت به دلیل رعایت نکردن بی‌طرفی برکنار شده است و این برکناری در بین اعضای هیات‌های اجرایی هم روی داده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان زنجان تعداد متخلفان اجرایی را سه نفر اعلام کرد و افزود: در این رابطه برکناری ناظر شعبه هم اتفاق افتاده است.

او تاکید کرد: هیات نظارت در رابطه با رعایت قانون انتخابات با کسی تعارف ندارد و در این رابطه تخلفات جمع‌آوری و مستندسازی و به مراجع مربوطه ارسال خواهد شد.

محمدی با تاکید بر اینکه بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس تا زمان صدور اعتبارنامه زمان دارد، ادامه داد: در واقع این نظارت قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات معتبر و انجام می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد خرید و فروش رای گفت: اثبات خرید و فروش رای کار بسیار دشواری است و راه کار موثر برای پیشگیری ممنوعیت تصویربرداری از تعرفه رای در داخل شعب است.

به گفته محمدی تا زمان حاضر کمترین تخلف انتخاباتی و انتخابات با کمترین مشکل در حال برگزاری است.

او در پایان تاکید کرد:هیات نظارت بر انتخابات با بی طرفی کامل از آرا صیانت می کند و از کاندیداها تقاضا داریم که از اعلام نتایج زود هنگام خودداری نمایند.

Share this post