انتخاب واحد پروژه های نهضت ملی مسکن بر اساس امتیاز دهی است

کردلو

انتخاب واحد پروژه های نهضت ملی مسکن بر اساس امتیاز دهی است

آوای میهن نیوز-رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: امتیازبندی متقاضیان به منظور انتخاب واحد پروژه های نهضت ملی مسکن در زنجان براساس واریزی های آنها است.

بهزاد کردلو در گفتگو با خبرنگار ما،با بیان اینکه نحوه امتیاز دهی متقاضیان برای انتخاب واحد پروژه های نهضت ملی مسکن از ابتدای ثبت نام طرح مذکور به متقاضیان اعلام شده است،گفت: امتیاز دهی براساس واریزی ها (آورده نقدی)،صورت می گیرد.

وی به نحوه امتیاز دهی اشاره کرد و بیان داشت: مبنای امتیاز دهی در نرم افزار طراحی شده هر ۱۰۰ هزار تومان روزانه یک امتیاز محسوب می شود.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: با توجه به زمان بندی مراجعه متقاضیان براساس حروف الفبا و بعد خانوار و مشکلات پیش آمده در دوران بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام، جهت تشکیل پرونده و افتتاح حساب و واریز وجه اولیه در راستای پیشگیری از تضییع حقوق متقاضیان ،به واریزی اول ۴۰ میلیون تومان امتیاز تعلق نمی گیرد که این امر نیز در زمان ثبت نام به نحوه مطلوب اطلاع رسانی شده است بنابراین امتیاز دهی به متقاضیان از واریزی قسط دوم صورت می گیرد و در تمامی پروژه ها این مبنا لحاظ می شود.

کردلو تاکید کرد: با توجه به فاز بندی پروژه ها برای تحویل واحدها ،امتیاز بندی متقاضیان در زمان فاز بندی پروژه و انتخاب واحد انجام می شود.

وی به اختلاف امتیاز و رتبه بندی متقاضی در سامانه tem و نرم افزار امتیاز بندی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان اشاره کرد و گفت: مبنای امتیاز دهی در سامانه tem نهضت ملی مسکن برای هر یک میلیون تومان روزانه یک امتیاز در نظر می گیرد و نرم افزار طراحی شده این اداره کل برای هر ۱۰۰ هزار تومان یک امتیاز محسوب می شود.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان،تصریح کرد: نرم افزار طراحی شده براساس توضیحات ارائه شده برای ۴۰ میلیون تومان واریزی امتیاز لحاظ نمی شود.

کردلو افزود: به جهت اینکه امتیاز دهی در دام سوداگران و دلالان قرار نگیرد سقف امتیاز دهی در زمان انتخاب فاز تحویل و انتخاب واحد در نظر گرفته شده است که این امر در سامانه نهضت ملی مسکن فعلا لحاظ نشده است.

وی در پایان یاد آورشد: امتیاز دهی متقاضیان در جهت تحقق عدالت و ابزاری در جهت تشویق متقاضیان در واریزی اعلامی از سوی اداره کل راه و شهرسازی می باشد که این پیشنهاد به وزارت متبوع نیز ارسال شد که پس از آن در سامانه نهضت ملی مسکن اعمال شده است.

Share this post