علی اسماعیلی رسما مدیر کل آموزش و پرورش زنجان شد
میهن نیوز: آئین تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان باحضور رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، استاندار زنجان ،معاون سیاسی امنیتی استاندار وعده ای از مسوولان برگزارشد و علی اسماعیلی به عنوان مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان زنجان معرفی شد.
رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در آیین تودیع و معارفه مدیرانکل آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: فرهنگیان قشری هستند که آیندهسازان را تربیت میکنند و این قشر در تعامل مستقیم با کودکان و نوجوانان میتوانند در شکلگیری شخصیتی آنها نقش تاثیرگذاری داشته باشند.
مهدی فیاضی با اشاره به اینکه نگاه جامع به بیانیه گام دوم انقلاب یکی از موارد مورد توجه در مدیریت آموزش و پرورش است ، تصریح کرد: جلب مشارکت نخبگان در راستای پیشبرد اهداف در آموزش و پرورش نیز در این راستا می باشد که حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: ایجاد حلقه مدیریتی جدید و بهرهمندی از توان فرهنگیان جوان در سمتهای مختلف نیز کارگشا بوده و از انتظارات وزارتخانه بهشمار میآید.
فیاضی با اشاره به اینکه فرهنگیان باید مرجع الگوگیری در جامعه باشن افزود: مسؤولان آموزشی نیز باید در کنار همه نیروها بوده و به دنبال عدالتمحوری و انقلابیگری باشد و پاکدستی و فساد ستیزی را سرلوحه کار قرار گیرد.
تغییر و تحول ضرورت جامعه پویا و زنده است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: آموزش و پرورش از جمله دستگاههای مهم است و حتی میتوان گفت بخاطر ماموریتهایی که دارد، مهمترین وظیفه را در بین دستگاهها در کشور دارد.
ابوالفضل رفیعی با تاکید بر ضرورت تغییر و تحول با تغییر دولتها افزود: تغییر و تحول ضرورت جامعه پویا و زنده است و نیاز است چرخش مدیران اتفاق بیفتد تا به آرمانها و اهداف نزدیک شویم.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به گفتمانهای فرهنگی دولتها، تغییر مدیران، مطالبه عمومی است.
رفیعی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و در اسناد بالادستی بر اهمیت آموزش و پرورش تاکید شده و در بیانیه گام دوم نیز مهمترین مطالبه نیز توجه به علم و پژوهش است، گفت: آموزش و پرورش کارخانه انسانسازی است و مسؤولیت آن تربیت انسانهای شایسته برای تعالی و پیشرفت کشور است و این مهم باید بر اساس ایدئولوژیهای کشور اتفاق بیفتد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین پیشران کشورها بوده و ارزشمندترین سرمایه هر کشور، محصول آموزش و پرورش یا همان نیروی انسانی است، تصریح کرد: این نسل باید مهارتهای زندگی را بیاموزد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در کنار نهاد خانواده در بحث آمادهسازی نوجوانان و جوانان و جامعهپذیری آنان نقش مهمی ایفا میکند، اضافه کرد: به همین دلیل همواره توجه بر اهداف و زیرساختهای جامعه وجود دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه عدالت آموزشی یک مطالبه عمومی است، خاطر نشان کرد: طبقهبندیهای ایجادشده با عدالت آموزشی مغایرت دارد که باید در این زمینه تغییراتی ایجاد شود.
رفیعی ادامه داد: سیاستزدگی موجود در آموزش و پرورش در گذشته بر کیفیت امورات آموزشی و پرورشی تاثیر گذاشته که باید این فضا کاملا از بین برود.
ایجاد آرامش در آموزش و پرورش اولویت است
در ادامه این جلسه مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: تلاش ما بر این بود که آموزش و پرورش که در دچار التهاب بود را به آرامش برسانیم.
حسن مظفری با اشاره به اینکه از زمان پذیرش مسؤولیت در اداره کل آموزش و پرورش کمترین تغییرات اتفاق افتاده است، عنوان کرد: هر آنچه به عنوان دستاورد در آموزش و پرورش میتوان از آن یاد کرد ما حصل تلاش همه همکاران در مجموعه است.
وی با اشاره به توفقیات اخیر آموزش و پرورش بیان کرد: از مهمترین توفیقات وی کاهش رتبه قبولی کنکور استان به رتبه ۱۴ و کسب ۳ رتبه برتر کشوری در کنکور از مهمترین این دستاوردها است.
مظفری با اشاره به اینکه ارتقا و کسب رتبه ۸ کشوری در المپیادهای علمی از دیگر توفقیات سالهای گذشته به همت معلمان بود، گفت: انتخاب آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر و منتخب در جشنواره شهید رجایی در بین تمام دستگاههای دولتی، انتخاب استان زنجان به عنوان دبیرخانه کشوری فعالیتهای تابستانی، دبیرخانه کشوری سوگواره احلی من العسل، دبیرخانه کشوری آموزشهای الکترونیکی و… از دیگر توفیقات است.
در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با اشاره به اینکه معلم محور تحول در آموزش و پرورش است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر تربیت و مسئولیتپذیری جوانان تاکید شده که نتیجه آن خودسازی و جامعهسازی است، بیان کرد: همه این موارد محقق نخواهد شد مگر اینکه از تحول از جانب معلمان به عینیت بپیوندد و تنها مسیر این مهم استفاده از نیروی کارآمد است.
علی اسماعیلی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مهمترین منبع تامین نیروی انسانی است و جذب از این طریق اصولیترین روش جذب نیرو است، خاطر نشان کرد: محوریت آموزش و پرورش معلم است و اگر فعالیتی برای معلمان اتفاق نیفتد، تحولی نیز اتفاق نخواهد افتاد.
وی با اشاره به اینکه اقداماتی در راستای کیفیتبخشی مدارس به عنوان اصلیترین محل عملیاتی شدن فرآیند تعلیم و تربیت با توجه به شاخص عدالت آموزشی، حرکت در مسیر عدالت آموزشی و تربیتی اعم از بهبود یادگیری و کیفیت موارد آموزشی از مهمترین برنامههای خود در آموزش و پرورش است، اضافه کرد: تلاش برای خروج از نظام غیرموثر آموزشی و تربیتی با توجه به سند تحول، مبنا قرار دادن تربیت اخلاقی و دینی برای آیندهسازان و … از دیگر برنامههای پیشبینی شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه قریب به ۱۳ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش فعالیت میکنند، ادامه داد: نگاه سیستمی و مدیریت منطقی نیروی انسانی میتواند در بخشهای اقتصادی و انگیزشی برای آنان ایجاد کند.
وی ادامه داد:استفاده از ظرفیت مجامع خیران مدرسهساز علاوهبر ساخت مدرسه در امور تربیتی نیز اهمیت ویژهای دارد.