آمار نگران کننده دانش آموز بازمانده از تحصیل زنجانی

آمار نگران کننده دانش آموز بازمانده از تحصیل زنجانی

 میهن نیوز- استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با ابراز نگرانی از وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: برای حاکمیت یک نفر بازمانده  از تحصیل هم اضافی است، لذا در این زمینه باید بررسی‌هایی لازم صورت گیرد تا وضعیت ۳۵۰ دانش آموز ابتدایی بازمانده از تحصیل و دیگر مقاطع تحصیلی مشخص شود.

دکتر محسن افشارچی سپس با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید در راستای عدالت آموزشی حرکت کند افزود: عدالت آموزشی باید در تمام مناطق از جمله مناطق کم برخوردار اجرایی شود چرا که گاهی استعدادهای برتر از مناطق کم برخوردار بروز و ظهور می‌کند.

او یادآور شد: عدم وجود عدالت آموزشی باعث ایجاد مشکلاتی می شود که در آینده جبران ناپذیر است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد: هدف از رتبه‌بندی معلمان احترام به جایگاه والای معلم است، لذا باید این موضوع به گونه‌ای پیگیری و رتبه واقعی به معلمان داده شود که آنها دلگرم شوند و همچنین باید  در این زمینه از افرادی که تجربه کافی  و تخصص مناسبی دارند استفاده گردد.

افشارچی با تاکید بر اینکه متاسفانه همواره در سنجش کیفیت با مشکلاتی مواجه ایم اضافه کرد: گاهی برای این سنجش با ارسال بخشنامه‌های پی در پی کیفیت را فدای کمیت می‌کنیم و در راستای انجام سنجش کیفیت کم می‌آوریم.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود از مدیر کل  آ پ زنجان در خصوص افزایش شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی سوال کرد و افزود: باید مشخص شود که شهریه‌های این مدارس چرا از ۷ میلیون به ۱۸ میلیون و یا بالاتر رسیده است،آیا اینگونه افزایش با تورم ارتباط دارد یا با افزایش حقوق معلمان؟ که بعید می‌دانم اینگونه باشد.

 او گفت: کار فرهنگی دیگر ادارات که زیاد هم هستند ارزش و کارآمدی آموزش و پرورش را ندارد و ارزش کار آموزش و پرورش بسیار بالاست.

افشارچی در ادامه تصریح کرد: برچیده شدن امور تربیتی خطای بزرگی بود که در آموزش و پرورش انجام شد لذا باید به سمت احیای امور تربیتی حرکت کرد چرا که دانش آموزان بهترین دوران خود را با مربیان امور تربیتی می‌گذرانند.

 استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود مدیر کل آپ زنجان را خطاب قرار داد و در خصوص کمبود معلمان،بازنشستگان ، کلاس‌های درس، وضعیت بهداشتی مدارس و آسفالت محوطه مدارس سوالاتی پرسید که مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان به آنها پاسخ داد.

Share this post